شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#مقامات

چرا پسر خلیفه حفتر با مقامات اسرائیلی دیدار کرد؟

پیروزی خلیفه حفتر در انتخابات، روابط لیبی و اسرائیل را عادی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت «واشنگتن فری بیکن» آمریکا، صدام پسر خلیفه حفتر فرمانده گردان «طارق بن زیاد» در ماه مارس برای بررسی نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۱ با مسؤولان سازمان جاسوسی اسرائیل ملاقات کرده است.

در صورت موفقیت خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی در انتخابات روابط بین لیبی و اسرائیل به طور رسمی عادی خواهد شد. پسر حفتر به صورت انفرادی با مقامات اسرائیلی دیدار کرده و جزئیات زیادی از مکان و شرایط دیدار منتشر نشده است.

بحرین توافق جدیدی را با اسرائیل  امضا کرد
© Flickr / Mahmood Al-Yousif

طبق گزارش سایت نامبرده، هدف از این دیدار تلاش اسرائیل برای حمایت از پسر حفتر در انتخابات شورای ملی آینده در سال جاری است. صدام حفتر به آرامی و در خفا تلاش می‌کند حمایت غربی را از کمپین انتخاباتی خود داشته باشد و انتظار می‌رود مقابل سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی قرار بگیرد.

یک منبع وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که آمریکا موضعی درباره نامزدهای احتمالی انتخاباتی لیبی لحاظ نکرده اما قذافی همچنان در لیست تحریم‌های آمریکاست.

صدام حفتر وضعیت منطقه را با مسؤولان اسرائیلی بررسی کرده و امیدوار است ثبات در کشورش برقرار شود. او علنا از دموکراسی، قانون و نظم در لیبی حمایت کرده است. به گفته این منبع، اسرائیلی‌ها نیز از او حمایت می‌کنند.

انتظار می‌رود انتخابات سراسری که قرار است دسامبر سال جاری برگزار شود حفتر را مقابل سیف الاسلام قذافی قرار دهد. در حال حاضر هیچ روابط رسمی بین تل‌آویو و طرابلس که حامیان جدی مساله فلسطین در دوره قذافی بود، وجود ندارد. قذافی در سال ۲۰۱۱ ساقط شد.