شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میشل عون

اولین گام میشل عون برای مبارزه با فساد

کدخبر: 402981
اقتصاد نیوز : میشل عون، رئیس جمهوری لبنان اعلام اسامی مفسدان و تعمیم ندادن اتهام‌ها به کل طبقه سیاسی را خواستار شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان امروز (شنبه) توییت کرد: تعمیم دادن اتهامات فساد به کل طبقه سیاسی در واقع برای گمراه کردن افکار عمومی است و اولین گام واقعی در راه مبارزه با فساد اعلام آشکار اسامی مفسدان و اشاره صریح به آنها است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، همچنین عون توییت کرد: تعمیم دادن اتهام فساد به سود مفسدان است چرا که باعث ناشناس ماندن مفسد واقعی شده و گمراه کردن علنی افکار عمومی است.

رئیس جمهوری لبنان در بیشتر اظهارات و سخنرانی‌های خود هشدار داده بود که فساد در این کشور نهادینه و سازمان‌دهی شده و در قدرت و دولت ریشه‌ دوانده است.

در طرح مبارزه با سوء مدیریت و فساد که به تازگی با هدف دستیابی به کمک‌های بین‌المللی آغاز شده، چهره‌های برجسته سیاسی و مالی لبنان تحت بازرسی‌های دقیق و روبه‌فزونی قرار دارند.

لبنان از بیش از یک سال پیش با بحران اقتصادی شدید و بدترین بحران این کشور از زمان پایان یافتن جنگ داخلی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ مواجه است.

این کشور شاهد اعتراضات پراکنده مردم در محکومیت وخامت شرایط اقتصادی و اجتماعی است و معترضان این شرایط را نتیجه فساد و پارتی‌بازی‌ها در  دولت و طبقه سیاسی می‌دانند.