شهر خبر

مشاور امنیت ملی اشرف غنی:

طالبان به روند صلح در افغانستان باور ندارد/ نشست استانبول

طالبان به روند صلح در افغانستان باور ندارد/ نشست استانبول

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان امروز گفت: طالبان به روند صلح در افغانستان باور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه طی نشست خبری مشترک با وزرای کشور و دفاع ملی این کشور در کابل اعلام کرد: گروه طالبان به روند صلح باور ندارد و به آمادگی‌های خود برای جنگ علیه دولت ادامه می‌دهد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در این باره گفت: از سوی دیگر به نیروهای امنیتی نیز دستور دفاع لازم از مردم و کشور در صورت آغاز جنگ از سوی طالبان داده شده است.

«حمدالله محب» همچنین درباره زمان برگزاری نشست استانبول پیرامون صلح افغانستان نیز اعلام کرد: هنوز هم گفتگوها در خصوص دستور کار این نشست ادامه دارد. رایزنی‌های هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با گروه طالبان و نمایندگان آمریکا در دوحه پیرامون نشست استانبول همچنان ادامه دارد. تاکنون زمان برگزاری این نشست مشخص نیست و در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

وی همچنین در مورد تشکل دولت انتقالی در افغانستان گفت: هیچ طرحی تاکنون از سوی کابل به طالبان ارائه نشده است. اما محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان آماده برگزاری انتخابات زودهنگام است و این موضوع را قبلاً نیز اعلام کرده است.

گفتنی است که طالبان پیشتر هشدار داده است تا در صورت نقض توافق دوحه در خصوص عدم خروج اشغاگران خارجی به سرکردگی آمریکا در افغانستان تا روز اول ماه می سال سال جاری میلادی، حملات خود علیه نیروهای خارجی را تشدید می کند.