شهرخبر

توسط نماینده نیشابور در مجلس تشریح شد؛

حواشی برخورد با دبیر اجرایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی

حواشی برخورد با دبیر اجرایی مجمع نمایندگان خراسان رضوی

مشهد - نماینده نیشابور در مجلس گفت: در جلسه امروز ضمن بی احترامی به نماینده های مجلس یکی از کارمندان مجمع نمایندگان را در یکی از اتاق های استانداری محبوس کردند.

احسان ارکانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حواشی جلسه اقتصاد مقاومتی در مشهد بیان کرد: بر اساس پیگیری استاندار خراسان رضوی برای شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی که آقای جهانگیری در آن حضور داشت دعوت شدم، مطابق معمول و براساس برنامه ریزی انجام شده جایگاه همه شرکت کنندگان در این گونه جلسات مشخص است. اما پس از خیر مقدم در ورودی سالن به معاون اول رئیس جمهور توسط عده‌ای از کارمندان نهاد ریاست جمهوری از نشستن نماینده‌های مجلس در جایگاه از پیش تعیین شده جلوگیری و یکی از معاونان آقای نوبخت جایگزین شد.

وی گفت: این اقدام حتی با واکنش و اعتراض استاندار خراسان رضوی نیز مواجه شد اما کارمندان نهاد ریاست جمهوری بی اعتنا کار خود را دنبال کردند، بنده هم به این دلیل که پیگیر مشکلات مردم بودم صحبت‌های خود را که جزو مطالبات استان و در راستای توسعه خراسان رضوی بود بیان کردم و آقای جهانگیری را مخاطب قرار دادم و گفتم ما با وجود اختلاف نظرهای سیاسی اما وقتی پای منافع مردم در میان باشد باید همکاری و تعامل داشته باشیم و از این گونه برخوردها اجتناب کنیم.

ارکانی افزود: پس از اتمام سخنرانی به همراه سایر نماینده‌های مجلس به اعتراض نسبت به بی احترامی صورت گرفته جلسه را ترک کردیم اما مطلع شدم این حواشی توسط برخی افراد نهاد ریاست جمهوری ادامه پیدا کرده و دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان نیز مورد اهانت قرار گرفته و در یکی از اتاق‌های استانداری محبوس شده است.

وی گفت: بعد از پیگیری‌های انجام شده دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان از اتاق مذکور خارج شد اما این مشکل بدون شک توسط نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که برای توسعه و پیشرفت کشور باید اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم نه اینکه با غرور و تکبر رفتار کنیم.

ارکانی افزود: بارها در کمیسیون‌های مختلف مجلس اعضای دولت حضور می‌یابند و سعی می‌کنیم بنا به حکم ادب و احترام اسلامی - ایرانی با آنها رفتار و نهایت همکاری را بین مجلس و دولت ایجاد کنیم تا گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

وی گفت: متأسفم که چنین برخوردهایی را شاهد هستیم در حالی که بهتر است در چند ماه باقیمانده از عمر دولت فعلی همکاری را افزایش دهیم تا کارها را پیش ببریم.

ارکانی ادامه داد: تحلیل بنده این است که یک نگاه منفی نسبت به مجلس در دولت وجود دارد و همین دیدگاه‌ها موجب بروز چنین رفتارهای نامناسب می‌شود.