شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ترکیه#خبرنگاران

تاکید کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل


تاکید کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل

کمیته احزاب سیاسی افغانستان در آستانه نشست ترکیه به خبرنگاران گفت که این احزاب سیاسی گام‌های مناسبی را برای ایجاد هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها برداشته است و در نظر دارد با طالبان و دولت نیز رایزنی کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیته مشترک احزاب سیاسی در افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که جریان‌های سیاسی با این کمیته همسو شوند و با همکاری از فرصت نشست صلح ترکیه استفاده کنند.

هفت حزب سیاسی مطرح در افغانستان همچنین تاکید کردند که به هیچ کسی نباید اجازه داد تا برای منافع شخصی، روند صلح را با چالش روبرو کند.

به گزارش بی.بی.سی احزاب همسو شامل «حزب جمعیت اسلامی» به رهبری «صلاح‌الدین ربانی»، «حزب اسلامی» به رهبری «گلبدین حکمتیار»، «حزب وحدت اسلامی افغانستان» به رهبری «محمد کریم خلیلی»، حزب «جنبش ملی اسلامی» به رهبری «مارشال عبدالرشید دوستم»، حزب افغان ملت، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق و حزب محاذ ملی اسلامی افغانستان است.

این احزاب با استقبال از برگزاری نشست صلح افغانستان در ترکیه ابراز امیدواری کردند که با همکاری جهانی و منطقه‌ای و تلاش‌های طرف‌های سیاسی شرکت کننده، راه حل مناسبی برای پایان جنگ بیش از چهار دهه افغانستان پیدا شود.

نگرانی احزاب سیاسی افغانستان از تشدید بحران پس از برگزاری انتخابات

چه توافقاتی بین احزاب سیاسی افغانستان و طالبان در نشست مسکو صورت گرفت؟

بر اساس بیانیه کمیته احزاب سیاسی، آنها گام‌های مناسبی را برای تقویت همدلی و هماهنگی جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های افغانستان برداشته‌اند و تلاش می‌کنند تا با طالبان و دولت کابل نیز تماس‌هایی برقرار کنند.

این احزاب سیاسی تاکید کردند که تامین صلح و ایجاد ثبات پایدار در افغانستان به نفع امنیت منطقه و جهان است بنابراین همه کشورها برای آوردن صلح صادقانه همکاری کنند.

انتهای پیام/.