شهر خبر

صبح امروز رخ داد:

تیراندازی در کارولینای شمالی ۳ کشته و ۴ زخمی بر جای گذاشت

تیراندازی در کارولینای شمالی ۳ کشته و ۴ زخمی بر جای گذاشت

تیراندازی در شهر «ویلمینگتون» کارولینای شمالی، سه کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، صبح امروز شنبه در نتیجه تیراندازی در شهر «ویلمینگتون» کارولینای شمالی، سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته فرمانده پلیس این شهر، این تیراندازی مرگبار ساعاتی بعد از برگزاری مهمانی در محل وقوع حادثه رخ داد و تاکنون مظنونی در این ارتباط بازداشت نشده است.

در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا موجب شده تا در اغلب جرم‌هایی که در این کشور رخ می‌دهد اسلحه وجود داشته باشد و همین موجب شده تا هر روزه تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی در نتیجه تیراندازی کشته و یا زخمی شوند.

تیراندازی و خشونت مسلحانه در حالی هر سال جان هزاران آمریکایی را می‌گیرد که لابی قدرتمند اسلحه و حامیان آن در دستگاه‌های اجرایی و کنگره آمریکا از تصویب و اجرای قوانین بازدارنده و ضد حمل آزادانه سلاح در آمریکا، به دلیل منافع شخصی جلوگیری می‌کنند.

بر اساس آمار مؤسسات آمریکا، شمار کودکانی که در این کشور در معرض خشونت مسلحانه قرار دارند، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

یک مطالعه دیگر در آمریکا نشان می‌دهد، روزانه حداقل هفت کودک و نوجوان آمریکایی قربانی استفاده از سلاح گرم می‌شوند. تنها در سال ۲۰۱۱ بیش از سه هزار کودک و نوجوان با شلیک گلوله در آمریکا کشته شده‌اند.