شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیلات نوروز

یک روز بعد از تعطیلات نوروز این شهر قرمز شد

یک روز بعد از تعطیلات نوروز این شهر قرمز شد

یک روز بعد از تعطیلات نوروز این شهر قرمز شد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اراک قرمز شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان افزود: طبق اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی، در مورخ 14 فروردین، اراک قرمز شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه علیرغم تذکرات مکرر مسئولان بهداشت و درمان، برای اجتناب از دورهمی ها، مسافرت ها و دید و بازدید های نوروزی، برخی از هموطنان با شوخی گرفتن این موضوع، هیزم بر آتش کرونا انداخته و مجددا آن را برافروختند.

وی تاکید کرد: موج چهارم کرونا رسما آغاز شده و از حالا به بعد باید به فکر کنترل آن و کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میرها بود، آن هم در شرایطی که کادر بهداشت و درمان به شدت خسته و ناتوان شده اند و می شد مردم با رعایت پروتکل ها  آن ها را کمک کنند.

دکتر جمالیان خاطرنشان کرد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به عنوان سانتر کرونا چندین و چند ماه است که با کرونا دست به گریبان است، اما پیش بینی می کنیم با شیب تندی که این بیماری در روزهای اخیر گرفته، این مرکز درمانی تکمیل ظرفیت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حجم ترددها و میزان بالای آن در روزهای گذشته به خصوص در ایام نوروز، پیش بینی می کنیم، این میزان در روزهای آینده به شدت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه، اراک در روزهای پیش رو، روزهای سختی را خواهد داشت، از همه مردم خواست تا به خاطر سلامتی خود و عزیزانشان و البته کمک به کادر درمان، پروتکل ها و ابلاغیه هایی که مسئولین اعلام می کنند، توجه کرده و آنها را اجرا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان، شهرستان های خمین، ساوه، آشتیان و زرندیه نیز در وضعیت نارنجی و لب مرز قرار دارند و هر لحظه ممکن است، قرمز شوند.

دکتر جمالیان افزود: مابقی شهرستان ها نیز در وضعیت زرد و بسیار حساس و شکننده قرار دارند و ممکن است در صورت عدم همکاری مردم آن مناطق در اعلامیه ای بعدی وضعیت شان تغییر کند.

وی در پایان از مردم استان خواست برای گذر از این بحران و موج، ضمن توجه به توصیه مسئولین، شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و عدم حضور در اجتماعات را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند تا از این پیک نیز به سلامت عبور کنیم.