شهر خبر

جلوگیری از اقدام شهرداری تهران در واگذاری میدان گوشت و مرغ بهمن به تأمین اجتماعی


جلوگیری از اقدام شهرداری تهران در واگذاری میدان گوشت و مرغ بهمن به تأمین اجتماعی

میزان بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی ۴ هزار میلیارد تومان است و قرار بود در قبال تهاتر میدان گوشت و مرغ بهمن هزار میلیارد تومان آن تسویه شود.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، هیئت بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها در بازدید و نظارت سرزده خود از میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران، متوجه شدند؛ شهرداری تهران با تنظیم توافقنامه‌ای، واگذاری میدان میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ بهمن با مساحت 34 هزار متر مربع شامل 4 سوله، یک کارگاه بسته‌بندی و 64 غرفه را به منظور تهاتر با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار دارد.

با عنایت به فرمایشات امام خامنه‌ای و دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص گرانی‌های اخیر و توجه به معیشت مردم، بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها بر لزوم خدمات‌رسانی بیشتر به اقشار مختلف تأکید و از واگذاری و تغییر کاربری مکان عرضه خدمات عمومی مذکور واقع در منطقه‌ای کم‌برخوردار به کاربری تجاری، اداری و خدماتی، جلوگیری به عمل آورد.

شایان ذکر است؛ میدان مذکور یکی از 22 میدان اصلی میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ شهر تهران است که علاوه بر تأمین میوه و تره‌بار ساکنان جنوب تهران، روزانه حدود 600 تن مرغ و 60 تن گوشت را به صورت عمده و خرده فروشی بین اقشار مختلف مردم توزیع می‌کند.

یک منبع آگاه در این باره به تسنیم گفت: میدان تره‌بار بهمن استراتژیک‌ترین واحد تنظیم بازار مرغ است و شهرداری قصد آن را داشت که در قبال 1000 میلیارد این میدان مهم را با تأمین اجتماعی تهاتر کند.

وی افزود: جدای از غیرقانونی بودن این کار که بدون تشریفات ‌قانونی و تعیین قیمت کارشناسی در حال انجام بود، انتشار واگذاری آن در شرایط نامناسب بازار مرغ، می‌توانست سبب افزایش بیش از پیش مرغ و بروز برخی مشکلات امنیتی شود.

گفته می‌شود میزان بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی 4 هزار میلیارد تومان است و قرار بود در قبال تهاتر میدان مرغ و گوشت بهمن، 1000 میلیارد تومان (به میزان یک چهارم بدهی) آن تسویه شود.

انتهای پیام/