شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میانمار#معترضان

کشته شدن ۴ نفر دیگر در اعتراضات میانمار


کشته شدن 4 نفر دیگر در اعتراضات میانمار

نیروهای امنیتی میانمار در ادامه سرکوب خونین اعتراضات این کشور علیه کودتای نظامی اول فوریه، ۴ نفر دیگر از معترضان را به قتل رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی میانمار روز شنبه نیز به سوی معترضان آتش گشودند که در نهایت منجر به مرگ حداقل 4 نفر از آنها شده است.

بر اساس این گزارش ارتش میانمار علاوه بر سرکوب خونین اعتراضات در خیابان ها و شلیک مستقیم به مردم، اقدام به صدور قرار بازداشت برای مخالفان در فضای مجازی کرده و محدودیت های گسترده اینترنتی را وضع کرده است.

علی رغم کشتار بیش از 550 نفر از غیرنظامیان توسط نیروهای امنیتی و ارتش از آغاز اعتراضات علیه کودتای نظامی اول فوریه، اعتراضات روزانه در این کشور همچنان ادامه دارد.

انجمن کمک به زندانیان سیاسی اعلام کرده است که نیروهای امنیتی میانمار تاکنون 550 نفر را کشته اند که 46 نفر آنها کودک بوده‌اند.

میانمار از اول فوریه تاکنون که دولت منتخب آنگ سان سوچی با کودتای نظامی فرماندهان ارتش، سرنگون شد، با اعتراضات و ناآرامی های روزانه روبرو شده است.

معترضان خواستار آزادی آنگ سان سوچی و سایر فعالان سیاسی و احترام به نتایج انتخابات نوامبر شده اند. ارتش میانمار نتایج انتخابات نوامبر را رد کرده است.

ارتش میانمار اعلام کرده است که مانع از برپایی اعتراضات نشده ولی اجازه نخواهد داد تا معترضان، ثبات کشور را تهدید کنند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی تاکنون تحریم های محدودی را علیه ارتش میانمار اعمال کرده اند و توماس اندروز گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در میانمار نیز خواستار تحریم تسلیحاتی بین المللی این کشور و تحریم های اقتصادی هدفمند شده است.

دیپلمات ها بر این باورند که با توجه به مخالفت روسیه و چین، دستیابی به اجماع نهایی برای وضع تحریم ها علیه میانمار، به این زودی میسر و ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/