شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلند#واکسن

هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد


هلند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را متوقف کرد

هلند به تازه ترین کشوری تبدیل شده است که تزریق واکسن کرونای جنجالی شرکت آسترازنکا را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در پی تشدید نگرانی ها درباره ایمنی واکسن کرونای شرکت آسترازنکا، وزارت بهداشت هلند نیز روز جمعه اعلام کرد که تزریق این واکسن به افراد زیر 60 سال را متوقف کرده است.

وزارت بهداشت هلند افزود: تصمیم برای تعلیق استفاده از این واکسن برای افراد زیر 60 سال بر اساس گزارش های جدید دریافت شده از سوی نهادهای نظارتی و توصیه مقام های بهداشتی اتخاذ شده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که یک زن در هلند که بین 25 تا 65 سال سن داشته است، پس از تزریق واکسن آسترازنکا جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری ای ان پی هلند نیز اعلام کرده است که تزریق حدود 10 هزار دوز از این واکسن در پی تصمیم روز جمعه، لغو شده است.

شرکت آسترازنکا نیز در واکنش به این تصمیم وزارت بهداشت هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال مذاکره با مقام های هلندی هستیم. مقام های بریتانیا، اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی به این جمع بندی رسیده‌اند که منافع استفاده از واکسن ما بیشتر از خطرات احتمالی آن برای همه گروه های بزرگسال است.

پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد که واکسن کرونای آسترازنکا را دریافت کرده اند، برخی کشورها استفاده از این واکسن را متوقف کرده‌اند.

انتهای پیام/