شهر خبر

زمان اجرایی شدن طرح کانون سهامداران حقیقی

پورابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود در اوایل تابستان ظرفیت‌های قانونی در رابطه با تشکیل کانون سهامداران حقیقی در دست اجرا داشته باشیم.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با روند بررسی تشکیل کانون سهامداران حقیقی در مجلس، اظهار کرد : این مسئله یکی از بند های مورد مطالعه ای که قرار  است به هنگام بازبینی قوانین بازار سرمایه امسال در مجلس مورد بررسی قرار گیرد .

او بیان کرد:ما باید یک ساختار متشکل برای کانون سهامداران حقیقی در نظر بگیریم تا آنها نیز یک جایگاه مشخص در بازار سرمایه داشته باشند.

پورابراهیمی تاکید کرد: نمایندگان سهامداران حقیقی خُرد باید بتوانند در جلسات شورای عالی بورس حضور داشته باشند تا یک حلقه ارتباطی بین متولیان بازار سرمایه و سهامداران خرد تشکیل شود.

او بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در اردیبهشت ماه امسال گزارش های نهایی را در رابطه با کانون سهامداران حقیقی در صحن مجلس داشته باشیم تا بر اساس آیین نامه در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود در اوایل تابستان ظرفیت‌های قانونی را در رابطه با تشکیل کانون سهامداران حقیقی در دست اجرا داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران