شهر خبر

آخرین خبرها از حمله مرگبار اطراف کنگره آمریکا +فیلم

فیلم| تازه ترین خبرها درباره حمله مرگبار در اطراف کنگره آمریکا

حمله به کپیتال هیل که به کشته شدن یک افسر پلیس آمریکا منجر شد موجب اعزام صدها نیروی امنیتی به واشنگتن شد.

به گزارش مشرق، «یوگاناندا پیتمن»، سرپرست بخش پلیس «کپیتال هیل»، می‎گوید «پس از حمله یک خودرو به ایست بازرسی پلیس در اطراف ساختمان کنگره آمریکا، یک مامور پلیس کشته و یک نفر دیگر زخمی شده است.»

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته


به گزارش «سی ان ان»، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا پس از حمله صورت گرفته به «کپیتال هیل» که به کشته شدن «ویلیام ایوانز»، افسر پلیس «کپیتال هیل» و زخمی شدن یک افسر دیگر منجر شد، از مشاور امنیت داخلی خود گزارش‎های توجیهی مداوم دریافت کرده است.

دانلود

بر اساس گزارش‎ها، فرد مهاجم با نام «نوا گرین»، ۲۵ سال داشته و اهل ایندیانا بوده است.

همچنین بر اساس گزارش رسانه‎های آمریکایی، این شخص بیکار بوده و از مشکلات روانی رنج می برده است؛ وی در این حمله با شلیک پلیس کشته شد. 

بایدن در پی این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد «من از حمله خشونت آمیز در یک ایست بازرسی امنیتی در محوطه کپیتال هیل که به کشته شدن افسر پلیس منجر شد بسیار شوکه و ناراحت شدم.»

دانلود

به گفته وی، «ما از صمیم قلب به خانواده افسر ایوانز تسلیت می‌گوییم و همه در غم از دست دادن او غمگین هستیم؛ ما می‌دانیم که این وضعیت برای سران کنگره، هر کسی که در آنجا کار می‌کند و کسانی که از آن محافظت می‌کنند سخت بوده است.»

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته


بایدن که تعطیلات آخر هفته خود را در «کمپ دیوید» می‌گذراند، دستور داد تا پرچم آمریکا در کاخ سفید و همه ساختمان‌های فدرال تا غروب آفتاب ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به احترام افسر پلیس کشته شده، به حالت نیمه افراشته درآیند.

دانلود


بایدن چهارمین باری است که دستور می‌دهد پرچم‌های کاخ سفید به حالت نیمه افراشته دربیایند؛ پس از تیراندازی در منطقه آتلانتا و بولدر، کلرادو و همچنین پس از آنکه تلفات کرونایی این کشور از مرز ۵۰۰ هزار مورد گذشت.

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته

همچنین پس از این حادثه، گارد ملی آمریکا اعلام کرد که در پی این حمله و برای یاری پلیس کپیتال هیل، نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی خود را به محل حادثه اعزام کرده است.

پرچم‌های آمریکا در حالت نیمه برافراشته

منبع: میزان