به گزارش برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در جلسه امروز شنبه چهاردهم فروردین 1400 ستاد ملی کرونا گفت: مجموعه شب عید و سفر ممکن است ما را با مشکل مواجه کرده باشد؛ در دو استان موج چهارم آغاز شده است. برای روز طبیعت از مردم تشکر می کنیم که به بیرون نرفتند. در هر قرنی ممکن است مسائلی پیش آمده باشد، یکی از مسائل بزرگ در یک قرن اخیر پاندمی کرونا بود.

روحانی گفت: 13 و 14 ماه است که جهان گرفتار کروناست و ما دو حادثه بی نظیر در این سالها داشتیم یکی پاندمی کرونا بود و دیگری هم تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی که کشور دیگری با آن مواجه نبود. 3 سال جنگ اقتصادی در 100 سال بی نظیر بوده است. کارنامه قابل قبولی کشور در زمینه مبارزه با بیماری و تروریسم اقتصادی دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: هرکجا ملت ما کنار هم قرار گرفته، ملت موفق شده است. 4 ماه از دوران مسئولیت ما باقی مانده و یکی از اولویت های دولت در این مدت باقی مانده مقابله با این ویروس است. انشاالله روزهای پایانی دولت شرایط نسبتا قابل قبولی خواهیم داشت. 4 هدف را در این 4 ماه باقی مانده دنبال می کنیم یکی مقابله با ویروس، تحریم اقتصادی، معیشت مردم و تکمیل و پایان یافتن طرح های اقتصادی است. این 4 اصل برای ما مهم است و آن را دنبال می کنیم.

روحانی اظهار کرد: این ویروس جهش یافته و نوع جدید این ویروس، خطرناک تر و بدتر است. در 2 استان که جهش چهارم داریم کرونا مانند  خط مستقیم بالا می رود و منحنی ندارد.مردم بدانند با کمترین علامت رابطه را با دوستان کم و سریعا به پزشک مراجعه کنند. ویروس جهش یافته در حال شایع شدن است مخصوصا در فضای بسته. مردم باید خیلی مراعات کنند. آمار نشان می دهد، مراعات نسبت به دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته این یعنی موج جدید.

در حال تکمیل