شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آرسنال#انگلیس#لیگ برتر#لیورپول

هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس

آرسنال – لیورپول‌؛ شروع روزهای پرهیاهو

آرسنال و لیورپول برای شروع روزهای بهتر در هفته‌های پایانی لیگ برتر انگلیس این فصل فصل، ۳ امتیاز نبرد رودرروی‌شان را می‌خواهند.

آرسنال – لیورپول‌؛ شروع روزهای پرهیاهو

خبرورزشی - فیفادی تمام شد و لیگ برتر انگلیس را از سر خواهیم گرفت. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه امارات، آرسنال در دیداری حساس بین تیم‌های ناکام این فصل میزبان لیورپول خواهد بود. 

آرسنال‌؛ به اروپا می‌رسیم؟
فصل آن‌طور که آرسنالی‌ها انتظار داشتند پیش نرفته. جایگاه‌شان و امتیازهایی که جمع‌آوری کرده‌اند در حدی نیست که امیدوار باشند به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد برسند. حالا تنها امیدشان این است که نتایج آینده باعث شود حداقل به لیگ اروپای فصل بعد راه پیدا کنند. آرسنال هنوز هم پرنوسان نتیجه می‌گیرد و تنها حُسن آرتتا نسبت به مربیان قبلی یعنی امری و ونگر این است که جوان است و باانگیزه. باشگاه به او فرصت خوبی داده و فصل بعد هم می‌تواند توپچی‌ها را بسازد. بعد از تعطیلات کوتاهی که داشته‌اند باید به مصاف لیورپول بروند، رقیبی که فصل پیش در لندن شکستش دادند. ۳ امتیاز امشب می‌تواند آرسنال را به یک‌قدمی لیورپول برساند. 

لیورپول‌؛ مهم‌ترین دوره
کلوپ در سخت‌ترین روزهای مربیگری‌اش قرار دارد. ۶ شکست در ۸ بازی که ۵ بازی آن خانگی هم بوده، نتایجی است که یک تیم قعر جدولی می‌گیرد. مدافع عنوان قهرمانی که قطعاً این فصل قهرمان نخواهد شد، فقط امیدوار است به میانه‌های جدول سقوط نکند. اگر لیورپول به لیگ قهرمانان اروپا نرسد، همه دستاوردهای سال‌های اخیر کلوپ خراب خواهد شد. بعد از فیفادی، لیورپول مهم‌ترین دوره را سپری خواهد کرد. از آرسنال شروع می‌کنند و در لیگ قهرمانان به رئال می‌رسند. اتفاق خوب اینکه آخرین بازی‌شان را هرطور شده و از دید کلوپ، کثیف بردند. کلوپ می‌خواهد تیمش دوباره بردن را یاد بگیرد. 

آخرین جدال
در دور چهارم جام اتحادیه انگلیس، لیورپول و آرسنال به تساوی بدون‌گل رسیدند. با این حال توپچی‌ها در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ رقیب را بردند و صعود کردند. 

آمار بازی
۵۷) در ۵۷ دیدار لیگ برتری بین آرسنال و لیورپول، توپچی‌ها ۱۶ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۲۲ برد داشته‌اند. ۱۹ بازی هم مساوی شده است. 
۳) لیورپول در ۴ بازی آخرش مقابل آرسنال ۳ برد داشته. تنها شکست‌شان فصل پیش در زمین حریف ثبت شد. 
۱) آرسنال در ۱۱ بازی اخیر لیگ برتری‌اش مقابل لیورپول فقط یک مرتبه پیروز شده است. 
۲) توپچی‌ها به دنبال دومین برد متوالی خانگی مقابل لیورپول بعد از ۶ سال هستند. این اتفاق آخرین مرتبه سال ۲۰۱۵ رخ داد. 
۴) با وجود اینکه لیورپول ماه‌های اخیر شرایط بحرانی داشته، در لندن نتایج خوبی گرفته. از ۵ بازی آخرشان در پایتخت ۴ بازی را برده‌اند. 
۴) بیش از ۴ سال و نیم است که لیورپول در خانه آرسنال پیروز نشده. آخرین بردشان به آگوست ۲۰۱۶ برمی‌گردد. 
۴) با وجود اینکه آنفیلد برای لیورپول طلسم شده، در ۵ بازی آخر خارج‌ازخانه‌شان ۴ برد داشته‌اند. 
۳) الکساندر لاکازت اگر امشب گل بزند، اولین بازیکن بعد از روبرت پیرس خواهد بود که در ۳ بازی متوالی دروازه لیورپول را باز می‌کند. 

مصدومان و محرومان
بوکایو ساکا و امیل اسمیت راو مصدومان آرسنال هستند که البته احتمال رسیدن‌شان به بازی امشب زیاد است. ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، جوئل ماتیپ و جردن هندرسون مصدومان قطعی لیورپول هستند. روبرتو فیرمینو هم احتمال دارد به این دیدار نرسد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال:
لنو، بیرین، لوئیس، گابریل، تیرنی، پارتی، ژاکا، ساکا، اودگارد، اوبامیانگ و لاکازت
لیورپول: آلیسون، آرنولد، فیلیپس، کاباک، رابرتسون، تیاگو، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و ژوتا