شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#هیوندای

انتشار تصاویر پیکاپ جدید هیوندای سانتاکروز مدل ۲۰۲۲

در ژانویه ۲۰۱۵ بود که هیوندای از کانسپت سانتاکروز رونمایی کرد. این پیکاپ اولین نشانه از توسعه پیکاپی کوچک برای بازار آمریکای شمالی بود. حدود ۶ سال بعد نسخه تولیدی سانتاکروز به خط تولید کاملاً نزدیک شده و طی هفته‌های آتی شاهد معرفی این خودرو خواهیم بود. در حال حاضر تیزرهای سورپرایز کننده سانتاکروز منتشر شده‌اند.

2022-hyundai-santa-cruz-teaser.jpg

به نظر می‌رسد این پیکاپ جمع‌وجور به‌طور قابل‌توجهی از طراحی نسل جدید توسان الهام گرفته و در بخش‌های جلو و درب‌ها این موضوع کاملاً مشخص است. همان‌گونه که در توسان دیده‌ایم برخی از ماژول‌های نورانی در جلوپنجره قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند سانتاکروز نمای برجسته‌ای نسبت به سایر خودروها پیدا کند. البته هیوندای خیلی نباید نگران رقبا باشد هرچند فورد ماوریک جدید می‌تواند خطری جدی برای سانتاکروز باشد زیرا این پیکاپ تاریخچه‌ای دارد که کره‌ای‌ها از نبود آن رنج می‌برند.

2022-hyundai-santa-cruz-teaser4.jpg

هیوندای فعلاً خیلی وارد جزئیات فنی این خودرو نشده اما گفته که در توسعه سانتاکروز به هر دو کلاس شاسی بلندها و پیکاپ ها وارد شده و محصولی با کلاس‌بندی جدید را خلق کرده است. این یک ادعای برجسته بوده است. سانتاکروز ۲۰۲۲ در کارخانه آلابامای هیوندای تولید خواهد شد.

کره‌ای‌ها قول قوای محرکه قدرتمند و کم‌مصرف را به همراه سیستم چهار چرخ محرک داده‌اند. هنوز مشخص نیست که سانتاکروز با توسان چقدر قرابت خواهد داشت اما این خودرو قطعاً پیکاپی یونی بادی مشابه ساختار ماوریک و هوندا ریجلاین خواهد بود هرچند به احتمال زیاد ریجلاین خودرویی بزرگ‌تر از سانتاکروز خواهد بود.

2022-hyundai-santa-cruz-teaser2.jpg

این تیزرها تائید می‌کنند که سانتاکروز در نسخه کاربردی دو کابین نیز عرضه خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد محفظه بار خودرو خیلی بزرگ نیست و این موضوع با توجه به ابعاد جمع‌وجور این خودرو مورد انتظار است. قطعاً این امر باعث خواهد شد سانتاکروزر پیکاپی کاملاً کاری نباشد.


پیکاپ جدید هیوندای مدت زیادی است که در دست توسعه بوده و قرار است میزان تکامل این برند نسبت به سال‌های پیش را نشان دهد. این حقیقت که کره‌ای‌ها به حدی از خود مطمئن هستند که وارد بازار بسیار رقابتی پیکاپ ها در آمریکا می‌شوند نشان دهنده‌ی میزان تغییرات رخ داده در این شرکت از دهه ۹۰ میلادی تاکنون می‌باشد.