شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کنگره آمریکا#خودرو

۲ کشته در پی حمله خودرویی به ساختمان کنگره آمریکا


2 کشته در پی حمله خودرویی به ساختمان کنگره آمریکا

فردی با یک خودرو به سمت ساختمان کنگره آمریکا یورش برد که بر اثر آن یک مامور پلیس کشته شد و راننده نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پای درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ساختمان کنگره آمریکا روز جمعه پس از یورش راننده یک خودرو به سوی ماموران پلیس در محوطه این ساختمان موقتا بسته شد.

به گزارش یورونیوز، یک مامور پلیس پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت. یک مامور دیگر نیز مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

راننده خودرویی که به سوی محوطه کنگره رانده بود به ضرب گلوله ماموران کشته شده است. پیش از این گزارش هایی از انتقال او به بیمارستان به دلیل جراحات وارده منتشر شده بود.

بنا به برخی گزارش‌ها راننده این خودرو چاقو به همراه داشته است و در جریان حوادث روز جمعه با استفاده از چاقوی خود این دو مامور را زخمی کرده است. برخی گزارش‌ها پیش از این از شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف ساختمان کنگره حکایت داشت.

تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا پس از یورش هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت این کشور به این ساختمان در روز شش ژانویه (17 دی) افزایش یافته است. پنج نفر در جریان یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره کشته شدند.

اعضای کنگره آمریکا اکنون دوران تعطیلات خود را سپری می کنند اما برخی از دستیارهای آنها و شماری از خبرنگاران در زمان حادثه روز جمعه در ساختمان کنگره حضور داشتند.


انتهای پیام/