شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#فرانسه#مدیریت بحران#تعطیلات

افزایش انتقادها به مدیریت بحران کرونای دولت فرانسه


افزایش انتقادها به مدیریت بحران کرونای دولت فرانسه

تصمیم دولت ماکرون برای تشدید محدودیت‌ها هم زمان با تعطیلات عید پاک در فرانسه با انتقادهای بسیاری از نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده و مدیریت بحران وی را زیر سوال قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی "دی پرسه" در گزارشی نوشت: فرانسه از عید پاک مجددا محدودیت های کرونایی در این کشور را برای حداقل 4 هفته دیگر تمدید کرده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت شهروندان در این مدت حتی در طول روز هم مجاز به دور شدن بیش از 10 کیلومتر از محل سکونت خود نیستند.

با توجه به تشدید محدودیت های کرونایی حالا دولت میانه روی فرانسه از طرف پارلمان تحت فشار بالایی قرار گرفته است. نمایندگان بلند پایه هر دو مجلس فرانسه انتقاد شدیدی به مدیریت بحران امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ژان کاستکس، نخست وزیر این کشور وارد کرده‌اند.

"ژان لوک ملانشون"، از سیاستمداران جناح چپ این انتقاد را وارد کرده است که ماکرون به تنهایی در این بحران تصمیم گیری می کند.

بر اساس تصمیمات جدید دولت در موج سوم کرونا بسیاری از مغازه ها از عید پاک به مدت چهار هفته تعطیل شده و مدارس هم حداقل برای 3 هفته تعطیل خواهد بود.

آلمان هم به عنوان همسایه بزرگ فرانسه و به دلیل سیاست های مرزی اش مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است. "کریستف آرند، رئیس مشترک مجمع پارلمانی آلمان-فرانسه در نامه سرگشاده اعلام کرده که یک سال بعد از شروع بحران، پاریس و برلین هنوز یکدیگر را درک نمی کنند و هنوز با یک زبان صحبت نمی کنند.

"آرند" که از نمایندگان حزب ماکرون هم هست اعلام کرده که فرانسه و آلمان خطر کشتن و نابودی اتحادیه اروپا را ایجاد می کنند، چرا که نمی توانند با الگوی خوبی به این مسیر ادامه دهند.

آلمان اخیرا همه فرانسه را به عنوان منطقه پر خطر کرونایی اعلام کرده و قواعد سفر برای این کشور همسایه خود را تشدید کرده است.

نخست وزیر فرانسه روز پنج شنبه در سخنانی از رویکرد و مدیریت بحران دولت حمایت کرده و گفت: موج سوم کرونا به سختی به ما ضربه می زند.

فرانسه اخیرا به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و شمار مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به حدود 379 مورد رسیده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه در اظهاراتی گفت: دولت تدابیر قرنطینه‌ای و محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به مدت یک ماه تمدید می کند.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم فرانسه، افزود: کسب و کارهای غیرضروری تعطیل خواهد شد و کارمندانی که قادر به دورکاری هستند، در خانه خواهند ماند. شهروندان فرانسوی نیز پس از ساعت 7 عصر اجازه خروج از خانه را نخواهند داشت غیر از کارهای ضروری.

این تدابیر جدید قرار است از شنبه اعمال شود. فرانسه با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا روبرو شده و ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی رو به تکمیل است.

بر اساس آمارهای رسمی در فرانسه در عرض 24 ساعت گذشته 46677 نفر به کرونا مبتلا شده و 304 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 4741759 نفر به کرونا مبتلا شده و 96280 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

انتهای پیام/