شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس یازدهم

مجلس یازدهم آمادۀ برداشتن گام‌های بلندتری است

یک حقوقدان بین الملل در پاسخ به توئیت رئیس مجلس نوشت:این حکایت ادعای مجلس محترم است که می‌گوید صنعت هسته‌ای را مجدداً‌ راه انداخته!

 مجلس یازدهم آمادۀ برداشتن گام‌های بلندتری است

دکتر رضا نصری حقوقدان بین الملل و کارشناس سیاست خارجی در رشته توئیتی در پاسخ به توئیت قالیباف که گفته بود خواسته و اراده مردم را اجرایی کرده است! نوشت: «یکی از شخصیت‌های کتاب «شازده کوچولو» پادشاهی است که مدعی است حتی ستاره‌ها از او فرمان می‌برند و نظم جهان بدست اوست!‌وقتی شازده کوچولو از او می‌خواهد فرمان دهد آفتاب غروب کند، شاه می‌گوید «فرمانش را صادر خواهم کرد. منتها، بنا به سیاست کشورداری، منتظریم تا زمینه کار آماده شود». وقتی شازده کوچولو پرسید کی آماده می‌شود؟ شاه به تقویم نگاه کرد و گفت: امشب حدود ساعت هفت و چهل و دو دقیقه!‌ سپس اضافه کرد:‌«آن وقت می بینی که چطور دستورات ما اجرا خواهد شد»!

‌ این حکایت ادعای مجلس محترم است که می‌گوید صنعت هسته‌ای را مجدداً‌ راه انداخته!‌گویا فراموش کرده‌اند زمانی مجلس قانون تصویب کرد که دولت در پنج مرحله تقریباً تمام محدودیت‌های برجام را لغو کرده بود و مشروعیت اقدامش را نیز از منظر حقوقی در سطح بین‌المللی - با استناد به ماده ۳۶ برجام - به کُرسی نشانده بود.

‌در این میان، کاری که مجلس انجام داد تعیین ضرب‌الاجل برای خروج از پروتکل الحاقی بود که اگر با ابتکار دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی با آژانس بر سر آن توافق نشده بود، الان پرونده ایران - به جای اینکه در حال حل‌وفصل در کمیسیون مشترک باشد - در دستور کار شورای امنیت بود!

به گزارش خبرآنلاین قالیباف رد صفحه توئیتر خود مدعی شد:

زمانی می‌گفتند مجلس کاره‌ای نیست و نمی‌تواند تغییری ایجاد کند.

‌با فعالیت مجلس یازدهم،هم صنعت هسته‌ای مجدد به راه افتاد ومقدمات رفع تحریم‌های آمریکا فراهم شد و هم ظرفیت بحران‌سازی  لایحۀ بودجه درحد توان دولت مهار شد.

‌ حالامی‌گویند چرا مجلس تصمیمات مهم را بگیرد؟رفراندوم لازم است.

‌این بدان معنی است که با لطف خدا، مجلس توانسته است خواسته‌ها و ارادۀ مردم را محقق کند و با استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌ماندۀ قانونی خود، قدرت قوۀ مقننه را احیا کند.

‌فارغ از حواشی و جنجال‌ها، مجلس یازدهم آمادۀ برداشتن گام‌های بلندتری است.

 

منبع: خبر آنلاین