شهرخبر

برگزاری کلاس‌های رایگان آموزش قرآن کریم در سقز

پگاه خورشیدی گفت: برای توسعه فعالیت‌های دینی کلاس‌های رایگان قرآن کریم برای مخاطبان کانون فرهنگی ترمه در شهرستان سقز برگزار شد.

پگاه خورشیدی مدیر کانون فرهنگی ترمه شهرستان سقز در گفتگو با  شبستان در کردستان در خصوص فعالیت‌های کانون اظهارداشت: کانون ترمه رسما از سال 96 مجوز فعالیت خود را از اداره تبلیغات اسلامی دریافت کرد و از آن زمان تا به حال مشغول به انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

 

خورشیدی با اشاره به تعداد اعضا این کانون فرهنگی تبلیغی اذعان داشت: مخاطبین کانون ترمه شامل تمامی رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، از هر دو طیف خانم و آقا، خصوصا دانش‌آموزان هستند که به بیش از 200 نفر مستقیما خدمات ارائه می‌کند.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا اظهار کرد: با توجه به موقعیت پیش آمده اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی (ماسک، مواد ضد عفونی) کردیم و علاوه بر آن بسته‌های معیشتی بین تعدادی از خانوارهای نیازمند نیز توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی ترمه شهرستان سقز افزود: برای توسعه فعالیت‌های دینی ما در این کانون کلاس‌های رایگان قرآن برگزار کرده‌ایم تا منجر به ایجاد آرامش بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا شود.

 

خورشیدی اعلام کرد: عدم برگزاری بسیاری از کلاس‌های آموزشی و انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی، تعطیل شدن مراکز و هزینه‌هایی که بر کانون‌های فرهنگی بدلیل تعطیلی این مراکز در ایام کرونا تحمیل می‌شد از جمله مشکلات کانون فرهنگی ترمه شهرستان سقز بود.

 

وی به موفقیت‌های کانون ترمه اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه آثار قرآنی با استفاده از خوشنویسی که با موفقیت و استقبال مردم همراه شد از برنامه‌های اثربخش این کانون مردمی به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری اردوی یک روزه بازدید از مسجد دو‌مناره سقز، پخش بسته‌های معیشتی در ایام کرونا برای خانواده‌های بی‌بضاعت، برگزاری مراسم مولودی خوانی، برگزاری کلاس‌های قرآنی رایگان در چندین نوبت در کانون، برگزار جلسه راهنمایی و انتخاب رشته دانش‌آموزان کنکوری و برای انتخاب رشته به صورت رایگان و تشکیل کلاس‌های درسی برای دانش‌آموزان نیازمند و بی بضاعت بدون دریافت هزینه و‌حمایت از انها از فعالیت کانون ترمه در سال 99 به شمار می‌رود.

 

مدیر کانون فرهنگی ترمه شهرستان سقز اضافه کرد: برگزاری کارگاه آسیب‌های فضای مجازی با حضور والدین از جمله فعالیت‌های انجام شده کانون ترمه است.

پایان پیام/713