شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#برجام#نشست وین#تهران

نشست وین یک گام درست رو به پیش در احیای برجام است | استقبال آمریکا از گفتگوی مستقیم با ایران

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشست ایران و پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای را در وین یک گام سازنده رو به جلو توصیف و اعلام کرد واشنگتن برای گفتگوی مستقیم با تهران آماده است.

ند پرايس سخنگوي وزارت خارجه آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، پرایس با تایید حضور آمریکا در نشست هفته آینده کشورهای عضو برجام در وین گفت: «هنوز در روزهای اول هستیم و با توجه در پیش بودن مذاکره‌های سخت، انتظار نداریم به پیشرفت فوری برسیم اما ما این را یک گام سازنده رو به جلو می‌دانیم. در حال حاضر منتظر گفتگوهای مستقیم در روند فعلی بین ایالات متحده و ایران نیستیم، هر چند واشنگتن برای مذاکره رو در رو آماده است.»

طرف‌های اروپایی برجام از مذاکره جداگانه با هیات‌های ایران و آمریکایی در وین خبر دادند. هر چند مقام‌های ایران پیش‌تر هر گونه گفتگوی مستقیم را با آمریکا رد کرده‌اند، با این حال یک مقام اروپایی به رویترز گفت: «ایران و آمریکا هر دو در یک شهر خواهند بود اما نه در یک اتاق.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضوع اصلی گفتگوهای وین را «گام‌های هسته‌ای ایران برای بازگشتن به تعهدهای برجامی» دانست و افزود: «بخش دیگر گفتگوها گام‌هایی است که آمریکا باید برای برداشتن تحریم‌ها بردارد و مانند ایران به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای بازگردد.»