شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#روسیه#وزارت خارجه

روسیه خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر برجام به چارچوب اصلی خود شد

وزارت خارجه روسیه

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر این توافق به چارچوب اصلی آن شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر برجام به چارچوب اصلی آن شد.

این وزارتخانه اعلام کرد شرکت‌کنندگان در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام درباره اقداماتی که آمریکا باید برای برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران انجام دهد، گفت‌وگو کردند.

به گزارش «تاس»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بعد از نشست برجام که با مشارکت «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه این کشور برگزار شد، افزود: طرف روسی با قاطعیت در این مسیر پیش می‌رود که جایگزینی برای برجام وجود ندارد و مصرانه از همه طرف‌ها می‌خواهد هر تلاشی را برای بازگرداندن توافق هسته‌ای به چارچوب اولیه در سریع‌ترین زمان ممکن به کار ببندند.

مسکو در ادامه بیان کرد: آنطور که به وزارت خارجه روسیه خبر داده شد، در این نشست روش‌های خاص برای اجرای عملی تفاهمات اساسی درباره اجرای کامل و پایدار برجام که در بیانیه مشترک در سطح وزرای خارجه در ۲۱ دسامبر منعکس شده بود، مورد بحث قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در نشست، توجه ویژه‌ای به اقداماتی که آمریکا باید برای از بین بردن اقدامات سابق خود در نقض برجام و همچنین برداشتن تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد، انجام دهد، داشتند.

منبع: فارس