شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حادثه قطار مسافربری#انسانی

تصاویر | ۳۶ کشته در حادثه قطار مسافربری تندرو در تایوان

دست‌کم ۳۶ نفر از ۳۵۰ مسافر قطار ۴۰۸ تاروکو اکسپرس در سانحه خروج واگن‌ها از ریل نزدیک هوالین سیتی در شرق تایوان جان خود را از دست دادند و مرگبارترین فاجعه انسانی چند دهه اخیر این کشور را رقم زدند.

حادثه قطار تايوان

به گزارش همشهری آنلاین، تصادف یک قطار مسافربری سریع‌السیر در مسیر ساحل شرقی تایوان منجر به کشته و مجروج شدن افراد زیادی شده است. به نظر می‌رسد این حادثه که صبح امروز رخ داده، به دلیل برخورد قطار در حال حرکت با یک وسیله نقلیه سنگین باشد. خروج این قطار از ریل باعث شد هشت واگن آن داخل تونل گیر کند و مردمی که زنده مانده بودند به سختی از کنار تونل یا سقف قطار مسیر خروج خود را باز کردند.

به گفته سو تسنگ چانگ، نخست‌وزیر تایوان راننده قطار و ۳۵ مسافر کشته و ۸۱ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است؛ علاوه بر این هشت نفر هنوز در واگن‌های آسیب‌دیده هستند و جراحت زیادی دیده‌اند. به گفته سی‌ان‌ان، این حادثه احتمالا به دلیل برخورد وسیله نقلیه‌ای باشد که در دامنه کوه و نزدیک تونل به قطار در حال حرکت برخورد کرده است. بیشتر کشته‌ها مربوط به دو واگن انتهایی بودند.

تصاویر | ۳۶ کشته در حادثه قطار مسافربری تندرو در تایوان

به گزارش گاردین، ۴۰۸ یکی از سریعترین‌ها در شبکه قطارهای معمولی تایوان است که سرعت آن تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مسیر این قطار از طریق تونل‌ها و پل‌ها در امتداد منطقه گردشگری ساحل شرقی، از کوه‌ها و دره‌های زیابیی در نزدیکی پارک ملی تاروکو عبور می‌کند.

رویترز نوشت، این قطار که از تاییتی به سمت تاییتونگ در حرکت بود در حوالی هوالین دچار حادثه شده است. این حادثه همزمان با تعطیلی عمومی موسوم به روز جارو کردن مقبره رخ داد که طبق روال سنتی مردم برای جارو کردن مقبره‌ها و ادای احترام به اعضای درگذشته خانواده خود می‌روند. قطار آنقدر پر بود که افراد زیادی ایستاده بودند.

تصاویر از سی‌ان‌ان، الجزیره و خبرگزاری تایوانی نت تاک