شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بروکسل#تعداد

آشوب و ناآرامی در یک تجمع ناقض قواعد کرونایی در بروکسل


آشوب و ناآرامی در یک تجمع ناقض قواعد کرونایی در بروکسل

در پی اقدام پلیس برای پراکنده کردن یک تجمع گسترده در یکی از پارک های بروکسل که قواعد کرونایی در آن مراعات نمی شد آشوب ها و ناآرامی هایی رخ داد و تعداد زیادی از نیروهای پلیس زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، تعداد زیادی از نیروهای پلیس در ماموریت لغو یک تجمع گسترده در بروکسل زخمی شدند. با وجود محدودیت های کرونایی بیش از هزار نفر در این تجمع شرکت کرده بودند.

یک رسانه چاپ این کشور این خبر را شب گذشته با استناد به سخنان یک سخنگوی پلیس منتشر کرد. در این عملیات که در یک پارک برگزار شد حداقل 26 نفر از کارکنان پلیس زخمی شدند. پلیس برای متفرق کردن این تجمع از ماشین آب پاش، و سگ های مخصوص استفاده کرد.

تصاویر از صحنه این اتفاق افسران پلیسی را غرق در خون نشان می داد و جوانانی در صحنه حضور داشتند که مست بودند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 1500 تا دو هزار نفر در این منطقه بدون رعایت فاصله گذاری ، قواعد و محدودیت های کرونایی تجمع کرده بودند.

آشوب ها و ناآرامی ها بعد از اعلام پلیس برای پراکنده شدن تجمع آغاز شد. برخی معترضان با بطری و ابزار دیگربه نیروهای پلیس حمله کردند و یک افسر پلیس از ناحیه سر به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

در روزهای گذشته شهروندان زیادی در بروکسل به دلیل گرم شدن هوا به پارک ها می آیند تا تفریح کنند اما تا به حال چنین تجمعی با این حد نقض قواعد کرونایی برگزار نشده بود.

آمار مبتلایان به کرونا در بلژیک هم مانند دیگر کشورهای اروپایی در هفته های اخیر به صورت چشمگیر افزایش پیدا کرده است. در فصل پاییز در این کشور با حدود 11.5 میلیون سکنه بیشترین نرخ ابتلا به کرونا با توجه به جمعیت ثبت شد. البته اعمال محدودیت های سختگیرانه به صورت موقتی روند گسترش این ویروس را متوقف کرده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در بلژیک حدود 887920 نفر به کرونا مبتلا شده و 23045 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/