شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#دولت#دولت بایدن

لاوروف: رویارویی بین روسیه و آمریکا بیش از حد تشدید شده است


لاوروف: رویارویی بین روسیه و آمریکا بیش از حد تشدید شده است

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به عمیق‌تر شدن رویارویی بین مسکو و واشنگتن و اینکه دولت بایدن سیاست تشدید اعمال فشار بر روسیه را در پیش گرفته، گفت: امیدوارم افرادی در آمریکا خطر افزایش تنش بین دو کشور را درک کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که رویارویی بین روسیه و آمریکا "بسیار عمیق" شده، ولی مقامات مسکو همچنان امیدوارند که عقل سلیم در واشنگتن حاکم شده و آنها خطر افزایش تنش در روابط بین دو کشور را درک کنند.

لاوروف یادآور شد که کلمه "جنگ" توسط برخی همتایان غربی به اظهارات دیپلماتیک راه پیدا کرده که معروف‌ترین آن "جنگ ترکیبی به راه افتاده از سوی روسیه" است که در غرب به عنوان اصلی‌ترین حادثه در عرصه بین المللی از آن یاد می‌شود.  

وی تأکید کرد: «سیاستی که دولت آمریکا در اعمال فشار و تحریم‌ها علیه روسیه در پیش گرفته، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد و وضعیت کنونی دقیقاً شکست این خط‌مشی را ثابت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه هرچند سخنان توهین آمیز جو بایدن درباره "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، برخوردی بسیار بی ادبانه و بی سابقه بود، ولی ایالات متحده بسیار قبل از این مسئله، شروع به از بین بردن روابط با روسیه کرد، گفت: «برای ما موضوع جدیدی نبود که جو بایدن به قدرت رسید و بلافاصله تحریم‌ها علیه روسیه و اظهارات ضدروسی برای اعمال فشار بر مسکو افزایش یافت. این روند سال‌هاست که به همین روال ادامه داشته و در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شده بود.»

آمریکا از هیچ تلاشی برای تأمین سلطه خود بر جهان فروگذار نیست

سرگئی لاوروف در این برنامه تلویزیونی همچنین اعلام کرد که آمریکا با ترویج ارزش‌های خود در سراسر جهان، سعی می کند تا برتری و سلطه خود در عرصه بین المللی را تأمین کند. وی این مسئله را مورد توجه قرار داد که در مذاکرات سطح بالا بین ایالات متحده و چین، جیک سالیوان- مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی و "آنتونی بلینکن- وزیر امور خارجه این کشور از حقوق بشر، اقلیت‌های ملی و دموکراسی برای مقامات چینی سخنرانی کردند، ولی بلینکن خود اعتراف کرد که آمریکا در این عرصه خود مشکلاتی دارد که خود به حل و فصل آنها می‌پردازند.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «بطور کلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مذاکرات بین المللی دائما از دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کنند. هدف اصلی آنها، نه دفاع از حقوق بشر، بلکه تحمیل قوانین و ارزش‌های خود بر دیگر کشورها و از این طریق دستیابی به سلطه بر جهان است.»

انتهای پیام/