شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس سپاه رکورد برگزاری یادواره شهدا را شکست/ برگزاری مراسم ۵۰۰۰ نفری در کیاسر


بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس سپاه رکورد برگزاری یادواره شهدا را شکست/ برگزاری مراسم 5000 نفری در کیاسر

سردار حق‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به اهم فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از رکوردنی برگزاری یادواره شهدا در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزراش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره 4 هزار شهید استان یزد با بیان اینکه شهیدان در عالم برزخ، زندگی مخصوصی دارند و پیام مهم آنها به کسانی که راهشان را ادامه دهند، بشارت به در امان بودن از ترس و اندوه است، تصریح کردند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنها موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شرّ دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمانها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.

  ایشان با ابراز تأسف از افرادی که زیر سایه جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان در امنیت و آزادی زندگی، اما بر خلاف اهداف آن خون‌های پاک فعالیت می‌کنند، فرمودند: در مقابل این تلاش‌ها، کار و تلاش در راه حق و شهیدان را مضاعف کنید.

از این رو خبرگزاری تسنیم برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و پیگیری از فعالیت‌های متولیان امر در خصوص شهدا در سال 99 و برنامه‌های آنها در سال جدید با مسئولین این نهاد‌ها گفت‌وگو کرده‌ است. در این قسمت با سردار احمد حق‌طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم. متن کامل مصاحبه به شرح ذیل است:

 * به عنوان سرباز ولایت، مطیع فرمایشات رهبری در خصوص شهدا هستیم 

سردار پاسدار احمد حق‌طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به فعالیت‌های این بنیاد درباره تکریم شهدا و خانواده‌های آنها اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مختص به شهدا نیست و در موضوعات مختلفی از جمله به شهدا، جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های معظم آنها و سایر حوادث هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه این بنیاد در تمامی این زمینه‌ها مشغول خدمت‌رسانی است؛‌ و اختصاصاً در خصوص فعالیت در مورد شهید و خانواده معظم شهدا اظهار داشت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران به این نتیجه رسیده‌ایم بیانات مقام معظم رهبری زیباترین، دقیق‌ترین و تأثیرگذارترین سخنان در خصوص شهداست، بنابراین عزم خود را جزم کرده‌ایم به عنوان سرباز ولایت فرمایشات ایشان را دنبال و محقق کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران به سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و افزود:   مقام معظم رهبری فرمودند بسیاری از پدر و مادران شهدا فوت کرده و به فرزند شهیدشان پیوستند برای همین باید خاطرات آنها ثبت و ضبط شود. به همین دلیل نهضتی را برای جمع‌آوری این خاطرات ایجاد کردیم که در اولین زمان و به سرعت این اتفاق صورت بگیرد.  

* برای ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا به‌صورت نهضت وارد عمل شدیم/ ضرورت نشر انگیزه شهدا برای حضور در میدان نبرد

سردار حق طلب با تأکید بر اینکه به صورت نهضتی در حال ثبت خاطرات پدران، برادران، همسران، فرزندان و همرزمان شهدا هستیم، تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج در گوشه گوشه کشور عزیزمان حضور دارند و می‌توانند ما را برای این مهم یاری کنند و اطلاعات وسیعی را در اختیار ما قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص نشر انگیزه شهدا برای حضور در جبهه حق علیه باطل تأکید داشتند؛ خاطرنشان کرد: شهدای ما به عشق اسلام، انقلاب، ولایت و میهن ن پای در میدان نبرد گذاشته‌اند. بنابراین در برابر تحریف‌ها که ممکن است در آینده توسط دشمن ایجاد و ارائه شود، باید خاطرات و انگیزه‌های آنها در جامعه بروز و ظهور پیدا کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران ادامه داد: با توجه به شرح حال و وصیت‌نامه‌هایی که از شهدا باقی مانده‌، آن عزیزان به انگیزه اسلام، به عشق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

شهید , امام خامنه‌ای , دفاع مقدس ,

* وظیفه داریم تمام شهدا را به عنوان الگو معرفی کنیم

سردار حق‌طلب به دومین نکته مقام معظم رهبری در خصوص شهدا مبنی بر اینکه باید یاد و نام شهدا در کشور جاری و ساری باشد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در خصوص بسیاری از شهدای شاخص صحبت‌های فراوان صورت گرفته است؛ اما حضرت آقا قائل به این هستند که در خصوص تک تک شهدا باید کار کرد و با بررسی ابعاد شخصیتی این عزیزان آنها را برای نسل جوان الگو قرار داد.

وی با بیان اینکه تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری را مو به مو انجام می‌دهیم، اظهار داشت: در حال حاضر با نگارش کتاب، تهیه فیلم، مستند و غیره تلاش می‌کنیم شهدای والامقام کشورمان را به ملت ایران و جهان معرفی کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران سومین نکته مورد توجه مقام معظم رهبری در خصوص شهدا را برگزاری یادواره‌ها عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمایشات بسیاری در خصوص برگزاری یادوارها دارند اما می‌توان گفت از مهم‌ترین آن‌ها این است که فرمودند: «زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.» این یک پیام بسیار روشن و واضح برای کسانی که آرزوی شهادت دارند و به هر دلیلی به این توفیق دست نیافته‌اند،‌ است. بنابراین می‌طلبد با زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا به این مقام دست پیدا کنند. یکی از راه‌های زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا همین موضوع یادواره‌هاست.

* قبل از فراگیری کرونا، رکورد برگزاری یادواره شهدا را در سال زدیم/ ابتکارهای جدید در هر یادواره

سردار حق‌طلب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به صورت متوسط قبل از حضور کرونا در کشور بالغ بر 20 هزار یادواره برگزار کرده‌ایم، که در سال 1398 و قبل از فراگیرشدن بیماری کرونا در کشور رکورد برگزاری در کشور را زدیم؛‌ تصریح کرد: در این سال قریب به 38 هزار یادواره در نقطه نقطه کشورمان برگزار شد. البته این یادواره‌ها نه تنها از حیث اعداد و ارقام بسیار بالاست بلکه از کیفیت بسیار ارزنده‌ای نیز برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مراسم یادواره شهدا همانند مراسم ختم نیست بلکه در هر کدام از آنها ابتکار، خلاقیت و شیفتگی به شهدا نمایان است، یادآور شد: اکثر یادواره‌ها کارهای فرهنگی زیادی به همراه دارند؛ در حالی که تمام هزینه‌های این یادواره‌ها را خود مردم یا پایگاه‌های بسیج و مسجد برعهده دارند که این نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم به شهداست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به طرحی تحت عنوان «آبروی کوچه‌ها» اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان به شهدا در این طرح درب منزل شهدا رفته و ضمن آذین‌بندی، در همان کوچه فضایی را مهیا می‌کنند تا نام و یاد شهدا را زنده نگه دارند.

* از برگزاری جشن تولد برای فرزندان شهدا تا برگزاری یادواره 5 روزه همراه با رزمایش موشکی

سردار سرتیپ حق‌طلب به اهتمام ویژه بسیجیان به خانواده‌های شهدا پرداخت و یادآور شد: اکثر مدافعان حرم در سنین جوانی به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند برای همین کودکانی از خود به یادگار گذاشته‌اند که باید از آنها به عنوان فرزند شهدا تکریم داشته باشیم به همین دلیل بچه‌های بسیجی و همسایه‌ها دور هم جمع شده، برای این کودکان و نوجوانان مراسم تولد برگزار می‌کنند و در آنجا یادی از شهید هم می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمام یادواره‌ها با شکل و شمایل منحصر به فرد خود برگزار می‌شود تصریح کرد: یادواره در کیاسر استان مازندران هر ساله برگزار می‌شود که غریب به 20 سال این کار قدمت دارد؛ یعنی با توجه به اینکه جمعیت این شهر تنها 350 هزار نفر است اما طی برگزاری پنج روز یادواره قریب به 5 هزار نفر از این یادواره دیدن می‌کنند چراکه برنامه‌های مفصلی از جمله مانور نظامی و رزمایش موشکی دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی دیگر از کارها و فعالیت‌های این بنیاد را برگزاری کنگره شهدا در استان‌های مختلف دانست و افزود: همین کنگره استان یزد که در روزهای ابتدایی سال 1400 برگزار شد، دارای مزیت بسیار برای مردم بود. چراکه چند سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان فرمودند نگذارید کنگره‌ها مثل یک مراسم ختم باشکوه باشد؛ به همین دلیل بررسی کردیم و متوجه شدیم این کنگره‌ها به همین صورت برگزار می‌شود و سریع نسبت به اصلاح آن اقدام کردیم.

شهید , امام خامنه‌ای , دفاع مقدس ,

* برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا؛ مسیری برای کمک کردن به مردم است اما با نام شهید

سردار حق‌طلب با بیان اینکه پس از فرمایشات حضرت آقا جدولی تهیه و در اختیار استان‌های سراسر کشور قرار گرفت و زمانبندی برگزاری کنگره‌ها به آنها اعلام شد، اظهار داشت: به عنوان مثال همین استان یزد که کنگره آن به زیبایی برگزار شد از چند سال قبل می‌دانست که در چنین روزی باید کنگره را برگزار کند برای همین با طمئنینه و کار پژوهشی دست به برگزاری کنگره زدند.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در 27 استان کشور خبر داد و گفت: اگر در سال 1399 فراگیری بیماری کرونا صورت نمی‌گرفت کنگره تمام 31 استان کشور برگزار می‌شد و سال 1400 به بعد وارد دور دوم کنگره‌ها می‌شدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران همچنین به برگزاری کنگره اقشار همچون شهدای اصناف، کارمند، ورزشی، دانشجو و غیره اشاره کرده اظهار داشت: تلاش کردیم در هر سال سه الی چهار کنگره استانی و دو الی سه کنگره بزرگداشت شهدا در زمینه اقشار داشته باشیم.

سردار حق‌طلب این فعالیت‌ها را تنها بخشی از تکریم شهدا و خانواده آنها دانست و ابراز امیدواری کرد این قلیل فعالیت‌های مرضی حضرت حق قرار بگیرد.

انتهای پیام/