شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#تحریم#وزیر خارجه#مسکو

با اشاره به تنش های مسکو-واشنگتن؛

لاوروف: فشار و تحریم روسیه راه به جایی نخواهد برد

لاوروف: فشار و تحریم روسیه راه به جایی نخواهد برد

وزیر خارجه روسیه می گوید تحریم های آمریکا علیه مسکو امر جدیدی نیست و در نهایت هم راه به جایی نخواهد برد حال آنکه انتظار می رود در نهایت طرف آمریکایی راه منطق را در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یکِ تلویزیون این کشور گفت رابطه مسکو-واشنگتن به سطح جدیدی تنزل یافته حال آنکه روسیه همچنان امید دارد که در نهایت حسن نیت بر احساسات خصمانه آمریکا غلبه کند.

وی در این باره افزود: از یک سو، این تقابل به اوج رسیده و از سوی دیگر، این کور سوی امید وجود دارد که آنها بالغ هستند و مخاطرات هرگونه تشدید تنش را درک می کنند.

لاوروف با بیان اینکه واژه «جنگ» از سوی غربی ها به محافل دیپلماتیک راه یافت، ادامه داد: اما در حال حاضر، واژه «جنگ هیبریدی» که از سوی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد، توصیف متداول تری است از آنچه که غرب به عنوان تحول اصلی حیات بین الملل تلقی می کند.

این دیپلمات روس در نهایت افزود: سیاست فشار و تحریم که سیاست انتخابی دولت آمریکا است شانسی برای موفقیت ندارد. این موضوع جدیدی نیست و این طور نیست که جو بایدن با تشدید لفاظی ها و اعمال فشار از همه جوانب، آغازگر تحریم علیه روسیه بوده است. این مسئله ای است که از سال ها قبل در جریان بوده و به لحاظ تاریخی، تحریم ها علیه روسیه حتی قبل از دوره اوباما آغاز شد و تشکیل ساختار ایدوئولوژیکی آن به سال ۲۰۱۳ و حتی قبل از ماجرای اوکراین (جدایی کریمه) باز می گردد.