به گزارش برنا، به نقل از المسیره، بر اساس آمار مرکز رسانه ای استان مأرب یمن، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی تنها سال جاری میلادی (۲۰۲۱) بیش از دو هزار بار استان مأرب را بمباران کردند.

بنابر این آمار، حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب منجر به کشته یا زخمی شدن، ۷۹۶ غیرنظامی که بیش تر آن ها زنان و کودکان هستند شده است.

این منبع افزوده است: حملات هوایی ائتلاف سعودی همچنین منجر به آوارگی بیش از ۵۴ هزار و ۱۴۷ خانواده شده که بیش از سه هزار و ۷۷۳ خانواده به صنعاء پایتخت یمن کوچ کردند.

در بخش زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان مأرب نیز، حملات ائتلاف سعودی منجر به تخریب سه بیمارستان و چهار مرکز بهداشتی شده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی و مزدوران آن ها از میادین نفت و گاز صافر در استان مأرب طی ۶ سال گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سوخت استخراج و به فروش رساندند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.