مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با قوانینی که در سال ۱۴۰۰ نیاز به اصلاح دارد، گفت: تمرکز بیشتر برای اصلاح قوانین باید در حوزه‌های اقتصادی صورت بگیرد. در حوزه های اقتصادی قانون زیاد داریم اما دست و پا گیر و در تناقض با یکدیگر هستند. گاهی لازم است برخی از مقررات را که دیگر ضرورت و یا موضوعیتی ندارد و یا در تداخل با روند توسعه ای کشور است، حذف یا اصلاح شود که مجلس یازدهم در تعدادی از آنها ورود کرده است. امیدوارم در طول مدت باقی مانده از مجلس یازدهم اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

او ادامه داد: در حوزه سیاسی گاهی قانون مشخص و مناسبی برای بعضی امورات نداریم از جمله همین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، باید برای افرادی که می‌خواهند برای ملت تصمیم‌گیری و امور اجرایی را پیگیری کنند سازوکار مشخصی تعریف شود. امیدوارم برای سال ۱۴۰۰  کارهای مفیدی در این زمینه انجام شود.

او در رابطه با نقص هایی که در سال ۱۳۹۹ کشور با آن مواجه بود، گفت: با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی من کمیسیون انرژی است باید بگویم یکی از قسمت هایی که در آن چالش اساسی داریم و به خیال خود فکر می کنیم که در حال خدمت به مردم هستیم اما در عمل بیشتر آسیب را درست می‌کنیم، یارانه های سوخت است که در کشور بدون هدف توزیع می‌شود. یکی از مواردی که باید اقدام عاجل و جدی انجام شود این است که تکلیف یارانه‌های سوخت مشخص شود. در سال ۲۰۱۸ طبق گزارش رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی ۶۹ میلیارد دلار یارانه انرژی توزیع کردیم که این واقعاً سرسام آور است اگر می توانستیم این را ساماندهی و هدایت کنیم، هم اقشار کم درآمد شرایط بهتری داشتند هم می توانستیم در حوزه های مانند آموزش و سلامت فعالیت های بهتری را انجام دهیم که خیر و برکت آن بیشتر به مردم برسد.

او در پیام نوروزی به مردم گفت: امیدوارم همه مردم عزیز سال خوب و خوشی را داشته باشند و به محدودیت‌های کرونا دقت کنند. نوروز باستانی ما یکی از مهمترین عیدهای کشور است نمی شود مردم را از ملاقات یکدیگر و دیدارها منع کرد فقط خواهش می‌کنم که مردم مراعات نکات و توصیه های بهداشتی را انجام دهند.

نخعی در پایان تاکید کرد: به عنوان خادم و نماینده مردم پیگیری جدی مشکلاتشان را در دستورکار داریم که برخی از آنها شروع شده و امیدوارم که در سال جدید تعدادی از موارد مانند افزایش سطح دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهبود جاده های ارتباطی و بهبود وضعیت ارتباطات در نقاط روستا و عشایر و مناطق شهری را انجام دهیم. همچنین شروع ساخت و توسعه بیمارستان نهبندان و کلینیک‌های تخصصی شهرستان‌های نهبندان را به مردم وعده می دهم.8