شهر خبر

۱۰ روش مفید روانشناسی برای تسلط بر ذهن دیگران

ذهن نمایه شخصیت نمایه شخصیت شناسی نمایه

گاهی اوقات دوست داریم کاری کنیم تا بر ذهن دیگران مسلط شویم که با ترفندها و روش‌های روانشناسی، این کار محقق می‌شود.

به گزارش مشرق، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که با ذهن کسی بازی کنید تا به او ثابت کنید که به ذهن او مسلط هستید؟ یا اینکه اطلاعاتی از او بخواهید و  ذهن او را بخوانید؟

این ۱۰ ترفند روانشناسی ممکن است نه تنها یک یا دو مهارت را به شما یاد دهد، بلکه می‌تواند به طریقی بر مهارت‌های ارتباطی شما تأثیر مثبت بگذارد.

۱. آیا نفر دیگر به شما نگاه می‌کند؟

اگر فکر می‌کنید که کسی از جای دیگر به شما نگاه می‌کند و یا می‌خواهید از این موضوع سر در بیاورید که شخص دیگری به شما نگاه می‌کند یا خیر؟ فقط خمیازه بکشید و به اطراف نگاه کنید. اگر کسی به شما نگاه کند، او هم خمیازه خواهد کشید چراکه خمیازه مُسری است.

۲. دیگران را وادار کنید که وسایلتان را بیاورند

اگر می‌خواهید بدون این که یک شخص متوجه شود، وسایلتان را برای شما بیاورد، فقط سر صحبت را با او باز کنید و هنگام صحبت کردن، به آرامی یک وسیله را به او بدهید.

اغلب اوقات، همراهانتان با آغوش باز وسیله را می‌گیرند و حتی برای چند لحظه و یک استراحت کوتاه هم شده، آن را روی زمین نمی‌گذارند و باید به یاد داشته باشید که این روش فقط روی کسانی جواب می‌دهد که به شما نزدیک هستند.

۱۰ روش روانشناسی مفید برای تسلط بر ذهن دیگران

۳. کاری کنید که دیگران به شما «بله» بگویند

برای این که بتوانید دیگران را برای انجام دادن کاری و کمک به خودتان متقاعد کنید می‌توانید از عبارت «به کمک شما احتیاج دارم ...» استفاده کنید، چون در این صورت، اگر طرف مقابل، خواسته شما را رد کند، باز هم احساس گناه می‌کند.

با این حال، برای قرض گرفتن پول یا درخواست کردن، از این ترفند استفاده نکنید، زیرا با این کار، تاثیر بدی روی مخاطب می‌گذارید.

۴. چگونه خوب گوش کنیم؟

وقتی به حرف‌های دوستانتان گوش می‌دهید، جملاتشان را برای خودشان بازگو کنید.

این ترفند به طور ناخودآگاه در ذهن مخاطبتان القا می‌شود که شما یک شنونده عالی هستید، اما نباید در این کار زیاده‌روی کنید که او فکر کند شما در حال درست کردن غلط‌هایش هستید.

۵. چگونه رضایت کسی که از چیزی متنفر است را  جلب کنیم؟

این یک روش مخصوص برای والدین است.

زمانی که می‌خواهید فرزندتان را راضی کنید تا چیزی که دوست ندارد را بخورد، مقدار بیشتری از آن چیز را برایش در نظر بگیرید، چون با این راه، شما به جای او تصمیم گرفته‌اید که این کار را انجام دهد.

۶. خلاص شدن از یک موسیقی آزاردهنده

اگر به یک موسیقی فکر می‌کنید که به شدت شما را آزار می‌دهد، اما نمی‌توانید آن را از ذهنتان بیرون کنید، تنها کافی است که به پایان آن موسیقی فکر کنید.

با توجه به اثر زیگارنیک، مغز ما تمایل دارد چیزهایی که ناتمام گذاشته‌ایم  را به خاطر بسپارد.

بنابراین، دفعه دیگر که با آهنگی آزار دهنده در ذهن خود درگیر شدید، به پایان آهنگ فکر کنید که به احتمال زیاد، با این کار، آن موسیقی را از ذهن خود بیرون خواهید کرد.

۷. کاری کنید که دیگران با شما موافقت کنند

اگر می‌خواهید مردم با شما موافقت کنند، فقط هنگام صحبت سر تکان دهید. با این کار، به شنوندگان علامت می‌دهید که "هرچه می‌گویید درست است".

۱۰ روش روانشناسی مفید برای تسلط بر ذهن دیگران

۸. چگونه دیگران ما را جدی می‌گیرند؟

وقتی می‌خواهید مردم حرف‌های شما را جدی بگیرند، به آن‌ها بگویید پدرتان این را به شما یاد داده است.

مردم به طور طبیعی توصیه‌های والدین را باور می‌کنند. باز هم، در این کار زیاده‌روی نکنید وگرنه مردم تصور بدی از والدین شما پیدا می کنند.

۹. در بازی‌ها برنده شوید

زمانی که دارید بازی سنگ، کاغذ، قیچی انجام می‌دهید، از حریف خود یک سؤال دلخواه بپرسید چرا که به این ترتیب، حواس او پرت می‌شود و حتما قیچی را نشان خواهد داد.

۱۰. آیا او از من خوشش می‌آید؟

برای اینکه بفهمید شخصی شما را دوست دارد یا خیر؟ یک کلمه یا عبارت را انتخاب کنید. هر بار که او از این کلمه یا عبارت استفاده می‌کند، با سر اشاره کنید و به او لبخند بزنید.

اگر او شما را دوست داشته باشد، از این کلمه، بیشتر استفاده می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران