شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برجام#اروپا#دوشنبه

یک روزنامه ژاپنی مدعی شد:

ایران ایده های جدید برای نجات برجام مطرح کرده است | گفت وگوی مقامات ایران و اروپا در نشست فرانکفورت

یک روزنامه ژاپنی به نقل از مقامات مطلع مدعی شد مقامات ارشد ایران واروپا روز دوشنبه در آلمان درباره ایده های جدید برای احیای توافق هسته ای گفت وگو کرده اند

ایران و اروپا

به گزارش همشهری آنلاین، کیودو نیوز به نقل از این منبع مطلع گفت گفت که ایران ایده های «جدید و سازنده» را در نشست در فرانکفورت به امید نجات فوری توافق هسته ای قبل از بسته شدن پنجره کوچک فرصت  ارائه داده است

در این نشست علاوه بر نمایندگان سیاسی ایران؛  نمایندگانی از آلمان ، انگلیس و فرانسه شرکت داشتند، از سوی دیگر  روز سه شنبه نیز جلسه ای جداگانه برای هماهنگی دیدگاه های سیاسی در مسکو میان ایران ، روسیه و چین برگزار شده است.

این منبع گفت:  دیپلماسی در حال حرکت است و ممکن است افق های جدیدی برای کاهش شکاف بین ایران و ایالات متحده وجود داشته باشد.

این جلسات در آستانه نشست مجازی روز جمعه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک برگزار شده است؛ جلسه ای که انتظار می رود امضا کنندگان برجام در مورد ایده های حاصل از نشست فرانکفورت بحث و گفتگو کنند.

به گزارش همشهری آنلاین قرار است بعد از این نشست روز جمعه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تهران سفر کند. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه  گفته است:  این سفر در چارچوب رایزنی های سیاسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و بنا به دعوت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد.

رایزنی در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای بویژه آخرین تحولات قفقاز، سوریه، یمن و افغانستان، همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی و همچنین موضوعات مهمی از جمله برجام، مقابله با اقدامات یکجانبه و تحریم های غیر قانونی آمریکا از مهمترین محورهای مذاکرات دو وزیر امور خارجه در این سفر خواهد بود.