معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ممنوعیت ورود افراد به بوستان‌ها و فضای سبز شهری شهرستان‌های قرمز و نارنجی کشور، گفت: ورود به بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران از ۴ بامداد (۱۳ فروردین) ممنوع خواهد بود.

مهدی جمالی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه ۳۲ شهرستان قرمز، ۸۵ شهرستان نارنجی، ۲۷۲ شهرستان زرد و ۵۹ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند،  گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و طبیعت در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و صدا و سیما لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و در عین حال تدابیر لازم را ببینند تا از ورود افراد به بوستان‌ها و فضاهای سبز شهرهای قرمز و نارنجی جلوگیری شود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: سال گذشته مردم در روز طبیعت به‌خوبی به ملاحظات توجه داشتند و در نهایت منجر به کاهش ‌پیک کرونا شد. از این رو از مردم می‌خواهیم که امسال نیز مانند سال گذشته به تدابیر توجه لازم را داشته باشند چراکه رعایت الزمات بهداشتی به‌ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی می‌تواند در کاهش شیوع ویروس کرونا موثر باشد.

به گفته جمالی‌نژاد، در خصوص ممنوعیت ورود مردم به بوستان‌ها و فضاهای سبز، بخشنامه‌هایی را به تمام استان‌ها، استانداران، معاونان عمرانی و شهرداران ابلاغ کرده‌ایم، از این رو قطعا ‌پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی در روز طبیعت تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: شهرداری در کنار عوامل نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از ورود افراد به بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری حضور ‌پررنگی خواهند داشت. همچنین ورود به بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از ۴ بامداد (۱۳ فروردین) ممنوع خواهد بود.

جمالی‌نژاد در ‌پایان گفت: امید است مانند سال گذشته شاهد مراقبت، توجه و رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم باشیم.