شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح‌طلبان

مشرق گزارش می‌دهد/

امیدواری چپ‌ها به "ناامیدسازی مردم" در انتخابات ۱۴۰۰! / بازداشتی‌های فتنه ۸۸ به انتقام می‌اندیشند

ابطحی

جریان چپ چگونه برای ناامیدسازی مردم و کاهش میزان مشارکت در انتخابات تقلا می‌کند و چرا اصلاح‌طلبان معتقدند کم رمق شدن انتخابات یک پیروزی برای آنهاست!؟

سرویس سیاست مشرق_ محمدعلی ابطحی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در اظهاراتی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: امیدوارم سال ۱۴۰۰، سال مشارکت مردم، سال ایجاد ارتباط مجدد بین حاکمیت و مردم در جهت رشد وتوسعه کشور، سال رسیدن به آرامش در سیاست داخلی و خارجی باشد.

او می افزاید: امیدوارم این حس ناامیدی به مشارکت مردم و فعال کردن جامعه تبدیل شود. این آرزوی من است؛ اما گمان من این نیست که چنینی اتفاقی می افتد. معتقد هستم با ریل گذاری هایی که شده سال کم نشاط و کم مشارکت، اما پر فشارتری نسبت به گذشته خواهیم داشت. در صورتی این گمان من اشتباه از آب در می آید که موضوعاتی که به عنوان ابراز امیدواری در ابتدا طرح کردم به حقیقت بپیوندد. [۱]

امیدواری چپ‌ها به "ناامیدسازی مردم" در انتخابات ۱۴۰۰! / بازداشتی‌های فتنه ۸۸ به انتقام می‌اندیشند

*"القای ناامیدی" و پیشبرد طرح شریرانه "تحریم خاموش انتخابات" مقوله ای است که اصلاح طلبان طی چند سال گذشته و خاصّه در جریان انتخابات مجلس یازدهم با هدف براندازی و اجرای آخرین پروژه عمر سیاسی خود به آن اهتمام کردند.

متأسفانه این مسئله آنطور که باید نیز مورد رصد خواص کشور قرار نگرفت و ضمن ترویج بی مبنای ناامیدی در میان عده ای؛ موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم نیز شد. (اگرچه هنوز نتوانسته به اهداف بزرگتر خود برسد)

امری که در همین فازهای محقق شده نیز موجب شد تا اصلاح طلبان به آن به مثابه پیروزی بنگرند و حتی کسی مثل محمود میرلوحی نیز از این گفت که "جریان اصلاح‌طلب در سال ۹۸ نشان داد که مساله و پیام‌اش این بوده که حاضر نشد به معدود افرادی که شورای نگهبان تایید کرده بود، تن بدهد و اعلام کرد که من باید کاندیدای اصلاح‌طلب و نیروی خودم را داشته باشم، به نظرم این یک پیام روشن است و جای ابهام وجود ندارد! "[۲]

آنچه که در حرفهای ابطحی مبنی بر "ناامیدی" دیده می شود نیز بیش از آنکه پیش بینی باشد یک "القاگری" است.

القاگری آشکاری که مطالعات تاریخی و مطالعات جامعه شناسانه نشان می دهد اگر معنای مقابل آن از سوی خواص کشور تولید نشود؛ به ثمر خواهد نشست و طرح طراحان تحریم خاموش انتخابات و فتنه آینده در گامی دیگر به ثمر خواهد نشست.

کما اینکه پیش از این نیز شاهد تأکید موسوی خوئینی ها بر تکرار تحریم خاموش از سوی اصلاح طلبان در جریان انتخابات ۱۴۰۰ بودیم.

این القاگری خطرناک با نیت انتقام فتنه گران ۸۸ است یا طراحی خارجی یا نقشه دنباله داخلی دشمن در داخل؛ ما نمی دانیم...

اما هرچه هست نتیجه خوبی ندارد و نیک می دانیم که "سیاه نمایی" حتی می تواند ساکنان بهشت را نیز به تصور زیست جهنمی بکشاند و کسانی از مردم را به هر سمتی که دشمن می خواهد سوق دهد.

قابل تأمل است که لوازم و بهانه های پروژه اشاره شده از قبیل گرانی و ناکارآمدی را نیز اصلاح طلبان بودند که با پیشنهاد یک دولت ناکارآمد و نامعتقد به مدیریت جهادی در دامن رأی مردم گذاشتند.

در واقع این چپ ها هستند که باید توضیح بدهند عمق خباثت پروژه سیاسی_امنیتی آنها تا کجاست که هم اقدام به انکار مثبتات کشور و ترویج ناامیدی می کنند، هم "آدرس خیابان" را به مردم می دهند و هم بهانه های اغتشاش و ناامیدی مثل گرانی را آنها جفت و جور کرده اند.

در فضای اشاره شده حتما نیاز است که با پروژه سیاه نمایی مقابله شود، نقاط امید و اعلام واضحه امیدواری مثل نقش "رأی خوب" در اقتصاد برای مردم شرح شود و کسانی از پس پرده برون آیند که همچون رهبری نظام جرأت و استدلال لازم برای دفاع از روندهای عقلانی کشور، بیان چرایی حضور ایران در جایگاه هجدهم اقتصاد جهان و اهمیت "مشارکت حداکثری در انتخابات" را داشته باشند.

اگرچه عامل حیات یک انتخابات قانون است و نتیجه انتخاباتی با هر میزان مشارکتی لازم الاتباع است اما در صورت ادامه پروژه سیاه نمایی و ناامید سازی مردم؛ بحث کاهش مشارکت مردم در انتخابات که خواست اصلی اصلاح طلبان است و البته احتمالات مربوط به وقوع "فتنه اقتصادی" جدیست.

در مقوله مهم تمایل اصلاح طلبان به کاهش یافتن مشارکت مردم در انتخابات و به زعم آقایان "تکرار پیروزی انتخابات ۹۸! " میتوان به صحبت های چندی قبل خانم فائزه هاشمی نیز اشاره کرد که گفته بود: "رأی انبوه ما دستاویزی برای ادامه سیاست‌های فعلی می‌شود"!

در ادامه همین مباحث و تقلای چپ ها برای کاهش دادن مشارکت مردم در انتخابات جالب است که افرادی از تئوریسین های اصلاح طلب در برخی محافل اظهار کرده اند پروژه ناامیدسازی و بی اعتمادسازی اصلاح طلبان توانسته یک "تهدید ۲۰ ساله" را شامل نظام اسلامی کند.

گفتنیست مقام معظم رهبری طی بیانات مهمی در سال ۹۶ پیرامون پروژه سیاه نمایی دشمن علیه انقلاب اسلامی فرمودند:

"میگوییم مواظب شلّیک توپخانه‌ی دشمن باشید در این فضا؛ حواستان باشد. از این فضا، دشمن علیه هویّت شما، موجودیّت شما، نظام شما، انقلاب شما استفاده نکند. آمارهای بی‌پایه میدهند، دروغ میگویند، نسبت دروغ میدهند، چهره‌های مورد قبول مردم را -که باید مردم به اینها اعتقاد داشته باشند- تخریب میکنند، موفّقیّتهای انقلاب را کتمان میکنند، دروغ‌انگاری میکنند؛ ناموفّقیّتها را، ضعفها را، کاستی‌ها را اگر یکی است هزار تا جلوه میدهند، اگر یک‌جا است به همه‌جا تعمیم میدهند؛ کارهای دشمن اینها است دیگر؛ اینها کارهای دشمن است؛ برای چه؟ برای اینکه راز پیروزی انقلاب اسلامی را دشمن فهمیده؛ رازش اعتقاد مردم و ایمان مردم است؛ میخواهد این ایمان را از بین ببرد. حالا اگر در طبقات سنین بالا نتوانست، [میخواهد] این اعتقاد را در جوان و نوجوان و نسل نو از بین ببرد که دیگر مردم پشت سر این انقلاب و این نظام نَایستند؛ هدفش این است. اینکه مردم را ناامید کنند، مردم را بدبین کنند، اعتماد به نفس مردم را بگیرند، آینده را تاریک نشان بدهند، کاری است که امروز دشمن دارد میکند.

 متأسّفانه در داخل هم گروهی همین کار دشمن را دارند انجام میدهند؛ حالا بعضی‌ها میفهمند که چه‌کار دارند میکنند، بعضی‌ها نمیفهمند و میکنند؛ درست همان کار دشمن [است] : ناامیدکردن مردم، متّهم کردن این و آن، دروغهای شاخدارِ دشمن‌ساز را به جای راستْ وانمود کردن و قلمداد کردن در ذهن مردم. اینها کارهایی است که متأسّفانه در داخل هم یک عدّه‌ای دارند انجام میدهند. آن کسانی که کار دشمن را دارند در داخل انجام میدهند تقوا ندارند؛ دین اینها سیاسی است، بجای اینکه سیاستشان دینی باشد؛ دینشان سیاسی‌کاری است. سیاست ما باید دینی باشد، نه اینکه دینداری‌مان را در جهت سیاسی‌کاری، در جهت اهداف پست و حقیر سیاسی حرکت بدهیم؛ اینها این‌جور هستند؛ اینها تقوا ندارند؛ همان کار دشمن را میکنند برای اینکه فلان جناح را تقویت کنند، فلان جناح را بکوبند؛ فلان‌کس را بالا ببرند، فلان‌کس را پایین بیاورند. اینها کارهایی است که متأسّفانه در داخل انجام میگیرد. "[۳]

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1503109

2_mshrgh.ir/1080492

3_https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38575