شهر خبر
پشتیبانی از تولید نیازمند کنترل و نظارت است نه قانون‌گذاری
محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس:

پشتیبانی از تولید نیازمند کنترل و نظارت است نه قانون‌گذاری

یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: ما در بحث پشتیبانی از تولید نیازمند کنترل و نظارت و اجرای درست قوانین هستیم چراکه همانطور که گفته شد ما قانون داریم اما این قوانین درست اجرا نمی‌شود. 

اعتمادآنلاین| محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ما در بحث حمایت و پشتیبانی از تولید قانون زیاد داریم که از جمله آن می‌توان به قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون رفع موانع تولید و امثال آن اشاره کرد.

 

به گزارش فارس فرهنگی افزود: علاوه بر این در قانون برنامه نیز پیش‌‌بینی‌ها برای حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از تولید انجام شده و این موضوع مدنظر بوده، اما مشکل در اجرای قانون است نه وضع آن.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در بحث پشتیبانی از تولید نیازمند کنترل و نظارت و اجرای درست قوانین هستیم چرا که همانطور که گفته شد ما قانون داریم اما این قوانین درست اجرا نمی‌شود. 

 

فرهنگی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در قانون برنامه ششم آمده که تسهیلات برای بخش تولید درنظر گرفته شود که در این میان 15 درصد سهم بخش کشاورزی و 40 درصد سهم بخش صنعت است که این قانون به ویژه توسط بانکهای خصوصی درست اجرا نمی‌شود. 

 

وی ادامه داد: اگرچه بانک مرکزی ابزارهای لازم را برای کنترل این موضوع دارد، اما کنترل و نظارت لازم را ندارد و قانون در این باره درست اجرا نمی‌شود. 

 

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده گفت: با توجه به اهمیت بخش تولید، ادامه رسیدگی به طرح جهش تولید مسکن در دستورکار صحن مجلس در هفته آینده قرار دارد و تلاش می‌شود تا کار تصویب این طرح در هفته آینده در مجلس تمام و مصوبه برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.