شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#چین#کرونا

توصیه مهم دولت چین به سازمان بهداشت جهانی درباره منشا اصلی کرونا ویروس در جهان

به گزارش منیبان و به نقل از ایتارتاس، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید مقامات این کشور آماده تداوم همکاری با سازمان بهداشت جهانی در راستای تشخیص منشأ ویروس کووید ۱۹ هستند.

وی همچنین یادآوری کرد که بازرسان سازمان باید امکان نشت ویروس از آزمایشگاه نظامی و دیگر تأسیسات خارجی آمریکا را لحاظ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره افزود: از آنجا که امکان انتشار ویروس از آزمایشگاه مطرح است؛ اعضای تیم تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی می‌گویند باید در صورت لزوم، آزمایشگاه‌های سراسر دنیا را رصد کنند. همان طور که می‌دانید آزمایشگاه ووهان چین پیشتر مورد بازرسی قرار گرفته است. اما سوال این است که آزمایشگاه «فورت دیتریک» آمریکا چه زمان درهایش را به روی کارشناسان باز می‌کند؟ چرا در رسانه‌های خارجی اسمی از این آزمایشگاه برده نمی‌شود؟

آزمایشگاه فورت دیتریک در مریلند آمریکا مستقر است و زیر نظر مؤسسه تحقیقات ارتش «والتر رید» که زیرمجموعه پنتاگون است؛ اداره می‌شود.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی احتمال اینکه کووید ۱۹ از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون نشت پیدا کرده باشد را رد کرد اما بعدها تحت فشار آمریکا مدعی شد که تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده است.

دولت جو بایدن دموکرات قصد دارد با سیاسی کردن ویروس کرونا، پکن را از بابت شیوع آن مقصر جلوه دهد.