شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مقامات#رییس‌جمهور

باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم / افتتاح تا آخرین روز دولت ادامه می‌آید

روحانی: کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران خنده‌آور است

روحانی:  کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران خنده‌آور است

رییس‌جمهور تاکید کرد: باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته است، بهره‌برداری و استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در شصتمین برنامه پویش جهش تولید در دومین پنجشنبه سال ۱۴۰۰ گفت: امروز شصتمین افتتاح پنج‌شنبه‌های ما مصادف با روز مهم و پربرکت جمهوری اسلامی ایران است. مردم می‌دانند تلاش‌هایی که برای نهضت‌های اسلامی از قبل مشروطه تا ۲۲ بهمن سال ۵۷ انجام شد، اگر بخواهیم ثمره این تلاش‌ها را جمع کنیم، میوه اصلی آن جمهوری اسلامی است که در ۱۲ فروردین متولد شد. این بالاترین ثمره از بهترین شجره در تاریخ کشور است.

وی با تاکید بر اینکه روز جمهوری اسلامی را باید به معنای واقعی کلمه پاس بداریم، اظهار داشت: باید جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت را حفظ کنیم. جمهوری اسلامی ایران سه پایه اساسی دارد که باید از آنها مراقبت کنیم و از شرایط خاصی که در اختیار مردم قرار گرفته، بهره‌برداری و استفاده کنیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ۶۰ جلسه از پنجشنبه‌های افتتاح از آغاز سال ۹۹ گذشته است، تصریح کرد: ما در آن زمان تصمیم گرفتیم، پنجشنبه‌های افتتاح را داشته باشیم. خدا را شاکریم که بدون وقفه و تعطیل از فروردین سال ۹۹ این طرح‌ها را ادامه دادیم و امروز در سال ۱۴۰۰ در شصتمین افتتاح هستیم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از ایرنا بخوانید؛

* این افتتاح تا آخرین روز دولت ادامه می‌آید. دو جلد از این افتتاح‌ها آماده شده و جلد سوم آن که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، آماده می‌شود که نشان می‌دهد در دوران تحریم و فشارهای اقتصادی و همچنین کرونا مدیران، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و... موفق شدند و  این همه طرح و پروژه را افتتاح کردیم.

*بیش از هزار هزار میلیارد تومان و طرح پروژه در این مدت افتتاح شده که نشان می‌دهد ایران زنده است و دشمنان هنوز قدرت ملت ایران و ایران بزرگ را درک نکرده‌اند.

*{با اشاره به شناخت اندک مقامات آمریکایی نسبت به ایران}: کمبود دانش مقامات آمریکایی نسبت به ایران عزیز خنده‌آور است. در ماه‌های اولیه کرونا که روزهای سختی بود، ترامپ به یکی از مقامات کشورهای دیگر گفته بود به خاطر شیوع کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم و آن کمک، اهدای چهار ونتیلاتور بود که من به آن آقا گفتم هر چقدر ترامپ به ونتیلاتور نیاز دارد، حاضریم به آمریکا صادر کنیم.

ادامه دارد...

2727