شهرخبر

٢ شهرستان آبی کرونایی استان سمنان به زرد تغییر وضعیت دادند

٢ شهرستان آبی کرونایی استان سمنان به زرد تغییر وضعیت دادند

٢ شهرستان آبی کرونایی استان سمنان به زرد تغییر وضعیت دادند
سخنگو و دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهرستان آرادان و سرخه که پیش از این در وضعیت آبی کرونایی قرارداشتند، به رنگ زرد تغییر وضعیت دادند.

به گزارش بهداشت نیوز، فرشید فریور روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از ستاد ملی مبارزه با کرونا ، دو شهرستان آبی استان سمنان به زرد تغییر وضعیت دادند و هم اکنون هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد و فقط میامی در وضعیت آبی قرار داد.

وی افزود: روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا سرعت گرفته به گونه ای که در ۴۸ ساعت گذشته ۲۸ نفر با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستان بستری شدند و ۱۴۴ نفر نیز با وضعیت بیمار سرپایی به قرنطینه خانگی رفتند.

وی تاکید کرد: این بیشترین آمار کشف موارد ابتلا به کرونا در یک ماه اخیر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بود.

فریور گفت : هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که بیشترین آمار بستری در بیمارستان در روزهای اخیر است. 

سخنگو و دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، از شهروندان خواست با دقت بیشتری توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را رعایت کنند و از دورهمی و تجمع در تعطیلات پیش رو پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر دیروز گفت: تاکنون یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲ هزار و ۶۶۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در ایران بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

منبع: ایرنا