شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیسان#رنو#مقایسه#رونیز#کولیوس#مشخصات#فنی

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

به گزارش منیبان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان رونیز با رنو کولیوس  است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی نیسان رونیز:

نیسان رونیز، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۰۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۲ ثانیه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. امکانات این خودرو شامل شیشه بالابر عقب برقی است. ضمناً بد نیست اشاره کنیم که ساختار قدیمی پیشرانه رونیز سازگاری بسیار مناسبی با بنزین‌های داخلی دارد، اما در بحث مصرف سوخت تا حدودی پر اشتها ظاهر می‌شود که البته این هم با توجه به وزن بالای اتومبیل طبیعی به نظر می‌رسد.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

معرفی رنو کولیوس:

رنو کولیوس، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده CVT X-Tronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۸ ثانیه است.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ هاى جلو، شکل C با طراحى LED چراغ هاى دى لایت، چراغ مه شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان، سنسور پارک ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دید عقب، سانروف برقى پانورامیک، LED آینه هاى جانبى مجهز به راهنماى، آینه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمکن، آینه عقب الکتروکرومیک اتوماتیک اشاره کرد.

مقایسه نیسان رونیز با رنو کولیوس + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم هشدار دهنده نقاط کور، فرمان دور چرم، کروز کنترل و محدود کننده سرعت،TFT کیلومتر شمار فول دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هواى سرنشینان عقب، جاسیگارى و فندک، کنسول مرکزى متحرک به صورت کشویى، جا لیوانى خنک شونده، ترمز دستى الکترونیکى، داشبورد با چراغ روشنایى، صندلى هاى چرمى،  پشت سرى قابل تنظیم براى صندلى هاى جلو و عقب، صندلى هاى تاشوى عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول است.

 

خودرو
نیسان رونیز رنو کولیوس 
کشور سازنده
ژاپن فرانسه
سال (طراحی)
2005 2017
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2400سی سی 2488سی سی
حداکثر قدرت
160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
208 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی CVT X-Tronic
شتاب 0 تا 100
15.2 ثانیه 9.8 ثانیه
حداکثر سرعت
161 کیلومتر در ساعت 199 کیلومتر در ساعت
وزن
1770 کیلوگرم 1607 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4560 طول - 1910 عرض - 1880 ارتفاع 4673 طول - 2063 عرض - 1678 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2494 میلیمتر 2705 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.3 لیتر در هر صد کیلومتر 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 60 لیتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای (Hill Assist) سیستم کنترل پایدارى به همراه سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایى – ABS - EBA - ESP - HSA
کیسه هوا
  کیسه هواى ایمنى جلو، جانبى و پرده اى عقب (6 عدد)
سیستم صوتی
قابلیت پخش CD مانیتور لمسى 8.7 اینچى - رنو R-LINK سیستم ناوبرى - به همراه 13 عدد بلندگو BOSE سیستم صوتى حرفه اى - بلوتوث و دکمه فرمان صوتى روى غربیلک فرمان