شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#جدید

جنگ روانی جدید سعودی ها علیه ترکیه

رژیم سعودی در جنگ روانی جدید علیه آنکارا اعلام کرد که محموله‌های ارسالی از ترکیه به عربستان، حاوی مواد مخدر است.

جنگ روانی جدید سعودی ها علیه ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن امروز (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد که از یک محموله لباس ارسالی از بندر «اسکندرون» ترکیه به جده در عربستان مقادیری زیادی قرص روانگردان «کپتاگون» کشف شده است.

این روزنامه افزود که بررسی بسته لباس ارسالی از ترکیه به بندر جده پس از بررسی ماموران گمرک سعودی حاوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد قرص مخدر کپتاگون بوده است.

«محمد النعیم» معاون امنیتی اداره کل گمرک جده به الشرق الاوسط گفته که «یک بسته لباس خزدار از بندر اسکندرون ترکیه وارد گمرک این بندر شده که از طریق دستگاه ایکس ری مورد بازرسی قرار گرفت و مقادیر فراوانی قرص روانگردان کپتاگون در این بسته پیدا شد که با مهارت داخل آستری لباس‌های خزدار جاسازی و دوباره دوخته شده بود».

النعیم افزود که پس از توقیف این محموله با اداره کل مبارزه با مواد مخدر عربستان تماس گرفته شد تا افرادی که در سعودی مامور تحویل محموله بودند، بازداشت شوند و دو نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

او اضافه کرد که نظارت و بازرسی کالاهای وارداتی از ترکیه در گمرک عربستان و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر ادامه دارد.

النعیم گفت که بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قرص کپتاگون از مقصد بندر اسکندرون نیز در آوریل (فروردین - اردیبهشت) پارسال توقیف و مصادره شد.

عربستان که به دلیل مسایل منطقه ای و عقیدتی با ترکیه اختلافات فراوانی دارد که در این زمینه جنگ روانی گسترده ای علیه آنکارا راه انداخته است.

در هفته‌های اخیر دو طرف تلاش کرده‌اند که با گسترش تبادلات اقتصادی تا حدودی بر اختلافات منطقه‌ای فایق آیند، اما سعودیها همچنان خواهان کاهش نفوذ ترکیه در مسایل خاورمیانه هستند.

مهم‌ترین اختلاف سعودی با ترکیه درباره حضور نظامیان ترک در خاک قطر است که این امر موجب قطع ارتباط چندین ساله ریاض با دوحه شده بود که در اواخر سال گذشته شمسی در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان ظاهرا با قطر آشتی کرده‌اند.