شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#اشتغال#قانون کار#نماینده مردم

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

قانون کار به شدت ضدتولید و ضد اشتغال است

قانون کار

نماینده مردم دشتستان مجلس گفت: قانون کار در کشور ما اگرچه در ظاهر به نفع کارگر است اما در اصل به شدت ضد تولید و ضد اشتغال است.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مشکلات ما در بحث تولید موضوع قانون کار است که اگرچه در ظاهر از کارگر حمایت می‌کند اما به شدت ضد تولید و ضد اشتغال است.

وی افزود: ما در حوزه انتخابیه دشتستان یک شهرک صنعتی در برازجان داریم که به دنبال توسعه آن و همچنین ایجاد شهرک‌های جدید صنعتی هستیم.

نماینده مردم دشتستان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرک صنعتی برازجان ۴ واحد تولیدی تعطیل و اکثر واحدها در حالت نیمه تعطیل هستند که مشکل عمده آنها عدم ارائه تسهیلات بانکی است.

رضایی خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که بانک‌ها عمده منابع خود را به جای ارائه تسهیلات به بخش تولید در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند و منابعی هم که به عنوان تسهیلات برای تولیدکنندگان در نظر می‌گیرند عموما با سود بالاست و بازپرداخت آن برای تولیدکنندگان بسیار سخت است.

وی افزود: از دیگر مشکلاتی که واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی با آن مواجه‌اند موانعی است که بر سر راه آنها در حوزه محیط‌زیست، مسائل مالیاتی و... وجود دارد که باید رفع شود و البته پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم دشتستان مجلس اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید بگویم که ۵۰۰ هزار تن حجم محصولات تولیدشده در حوزه کشاورزی باغی و دامی در دشتستان است که با مدیریت منابع آبی در حوزه آبخیزداری و... و نیز سدسازی به دنبال افزایش میزان تولیدات کشاورزی، باغی و دامی در دشتستان هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سد در حال ساخت در دشتستان ۳۵ درصد پیشروی داشته که اگر با سرعت فعلی ساخت آن انجام شود تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی را برای آبیاری تحت پوشش قرار خواهد داد و آب ذخیره شده پشت آن سد علاوه بر بخش کشاورزی پاسخگوی نیاز مردم برای آب شرب نیز خواهد بود.

منبع: فارس