شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اندرویدی#پلیس فتا

پلیس فتا:

یک‌سوم اپلیکیشن‌های اندرویدی «فال‌گیری» بدافزار هستند

پلیس فتا: حدود یک‌سوم از اپلیکیشنهای اندرویدی "فال‌گیری" بدافزار هستند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: بر اساس گزارش تیم تحلیل بیت‌بان، از ۶۱۵ برنامه‌ فال و طالع‌بینی موجود در فروشگاه‌های اندرویدی، ۱۹۷ مورد از آنها بدافزار بوده‌اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ دوم علی محمد رجبی با بیان اینکه فضای مجازی، فرصت ارتباط‌گیری با طیف گسترده‌ای از مردم، انجام تبلیغات مختلف و درآمدزایی را برای کاربران فراهم آورده است، اظهار کرد: در این ‌بین افرادی هستند که سعی دارند از این فرصتها سوءاستفاده کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ادامه داد: برخی از افراد با راه‌اندازی اکانتهای کاربری در شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده سعی دارند تعداد فالورهای خود را افزایش داده و برخی دیگر نیز با جلب اعتماد کاربران و طراحی و راه‌اندازی بدافزارهای  مختلف به دنبال کلاه‌برداری از آنها هستند.

وی با اشاره به علاقه انسانها به اطلاع از آینده، گفت: این موضوع باعث شده کلاهبرداران در فضای مجازی اقدام به طراحی برنامکهایی تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل‌کننده سحر و جادو کرده و با روشهای مختلف از هموطنان کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی افزود: در برخی مواقع طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی می‌تواند به قیمت سرقت اطلاعات تمام شود، با توجه به اینکه سرقت اطلاعات خصوصی و کاری کاربران یکی از مهمترین اهداف مجرمان سایبری است لذا کاربران گرامی با دقت و هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

رجبی عنوان کرد: بر اساس گزارش تیم تحلیل بیت‌بان، از ۶۱۵ برنامه‌ فال و طالع‌بینی موجود در فروشگاه‌های اندرویدی، نزدیک به یک‌سوم، یعنی ۱۹۷ مورد از آنها بدافزار بوده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا بیان کرد: این نرم‌افزارها غالباً بدون اطلاع کاربر اقدام به دانلود دیگر برنامه‌ها، ارسال ناخواسته تبلیغات یا عضو کردن کاربر در کانالهای تلگرامی می‌کنند و به این ترتیب حریم خصوصی کاربران نقض می‌شود.

وی، نقض قوانین در ممنوع‌سازی اینگونه فعالیتها را مهمترین چالش برای برخورد قانونی با این معضل عنوان کرد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نصب ضد بدافزار مطمئن  برای حفظ امنیت گوشی و تبلت لازم و ضروری است، عدم نصب برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی و دقت در دریافت برنامه‌های نامطمئن را بسیار مهم خواند و گفت: کاربران فریب تبلیغات اینگونه برنامه‌ها را نخورند و قبل از نصب، مجوزهای دسترسی را بررسی یا با استفاده از ضد بدافزارهای معتبر از سلامت برنامه اطمینان کسب کنند.

منبع: تسنیم