شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

واشنگتن: عربستان مرتکب قتل غیرقانونی شده/ اسرائیل مستبدانه فلسطینیان را دستگیر کرده است

کدخبر: 402351
اقتصاد نیوز : وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون حقوق بشر، عربستان را به ارتکاب عملیات قتل غیرقانونی متهم و اعلام کرد، حقوق فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی نقض می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه امریکا در گزارش خود پیرامون حقوق بشر در سال ۲۰۲۰ "احترام دولت به حقوق مدنی و سیاسی" را در برخی از کشورها بررسی کرده و به ارتکاب عملیات قتل غیرقانونی در عربستان و نیز اجرای احکام اعدام برای جرایم غیر خشونت آمیز و ناپدید شدن های اجباری در این کشور پرداخته است.

بنابر نوشته المیادین، این گزارش سالانه تشریح می کند که دولت عربستان مسوولان متهم به ارتکاب نقض های حقوق بشر را مجازات نمی کند و مخالفان خود در خارج از کشور را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

دولت جدید آمریکا در ماه فوریه گزارش سرویس اطلاعات این کشور در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی را از حالت محرمانه بودن خارج کرد که در آن اعلام شده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مجوز انجام عملیات در ترکیه برای ربودن یا قتل این مخالف را صادر کرده است.

در گزارش مذکور آمریکا آمده است که عربستان از دستگیری ها و بازداشت های مستبدانه و محدودیت های شدید در آزادی بیان و مطبوعات اطلاع داشته است.

همچنین در این گزارش وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است که رژیم صهیونیستی حقوق فلسطینی ها را نقض کرده و در کرانه باختری و نوار غزه دست به بازداشت های مستبدانه می زند.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود، "کشورش علیه هیچ کشوری نیست اما حامی حقوق اساسی است و زمانی که کشوری به تضعیف حقوق بشر اقدام کند، آمریکا خواهد ایستاد و درباره آن صحبت خواهد کرد همان اتفاقی که درباره نقض های روسیه و چین در سطح جهانی افتاد".

وی گفت، "واشنگتن هر کشوری را که حقوق بشر را نقض کند، مجازات خواهد کرد و تمامی ابزارهای دیپلماتیک را برای دفاع از حقوق بشر و مجازات عاملان به کار خواهد بست".