فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم زاهدان در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با قوانینی که نیاز به اصلاح دارد، گفت: در کشور قوانین متعددی داریم که قابلیت اجرایی ندارد؛ یکی از کارهای مجلس در سال جدید باید تنقیح قوانین باشد و بسیاری از قوانین دست و پاگیر حذف شود. در سال ۹۹ با قوانینی مواجه بودیم که برای استان‌های مرزی دچار مشکل می‌شدیم به گونه‌ای که در یک نقطه مرزی، بیش از ۱۶ دستگاه دخالت می‌کنند و طبیعی است که در این شرایط، صادرات  و وارداتی صورت نمی گیرد و دادوستد مردمی هم انجام نمی شود و این به اقتصاد کشور لطمه می‌زند؛ مجلس به دنبال این است که یک تحول عظیمی ایجاد کند.

او در رابطه با ضعف هایی که در قرن سیزدهم با آن مواجه بودیم، ادامه داد: قرن سختی را از نظر سیاسی، اقتصادی دیپلماسی پشت سر گذاشتیم و با فرازونشیب و بحران های سختی روبه‌رو بودیم، پدیده شومی مانند داعش که به جامعه اسلامی شوک عظیمی وارد کرد را نباید دست کم بگیریم، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مسلمان به نوعی درگیر این موضوع بودند اما این بحران مدیریت شد. دنیا به این سمت رفت که کشت و کشتار جواب نمی دهد اما یک سری چالش‌ها و مسائلی داریم که دنیای آینده را به خطر می‌اندازد مانند آب که موضوع مهمی است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند قرن آینده ممکن است قرن بحران آب باشد؛ اگر دنیا به آن توجه نکند درگیری‌هایی در این زمینه به وجود می‌آید به نوعی که اگر جنگی هم صورت گیرد، محور آن آب است.

فداحسین مالکی تاکید کرد: تحلیل ها و سیاست خارجی کشور باید به سمتی برود که جایگاه کشور را در قرن آینده مشخص کنیم و از ترکش هایی که ممکن است به علت تحولات منطقه و یا تنش‌های منطقه بر کشور وارد شود، مراقبت صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پیام نوروزی به مردم گفت: شرمنده مردم هستیم سال خوبی نداشتیم اقتصاد و گرانی سختی‌هایی را بر مردم وارد کرد. همه مسئولین باید احساس تکریم در برابر این ملت صبور داشته باشند و قول می‌دهیم که سال جدید سال خوبی برای آنها رقم بخورد و کمک کنیم تا معیشت مردم از این شرایطی که هست آبرومندانه تر شود و سال جدید را به مردم تبریک می‌گویم.

نماینده مردم زاهدان در وعده نوروزی خود به مردم حوزه انتخابیه خود گفت: در سال جدید قول می‌دهم که همه هم و غم و وقت خود را برای رفع مشکلات مردم بگذارم و از ظرفیت که در این استان بزرگ وجود دارد، استفاده کنیم. 9