اداره امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه در اطلاعیه ای افزود که «دولت بیک تاجیکی» مشهور به «ابومحمدالتاجیکی»  عضو مهم شبکه القاعده در شبه قاره هند مشهور به «حمزه مهاجر» از ساکنان اصلی وزیرستان و از فرماندهان مهم طالبان در این عملیات کشته شدند.

اداره امنیت افغانستان ادامه داد که این عضو شبکه القاعده و فرمانده طالبان از طراحان اصلی حملات مشترک و پیچیده خونین و بزرگ طالبان و القاعده بودند و تاجیکی همچنین مسئولیت تجهیز و تمویل گروه طالبان برعهده داشته است.

 سرکرده ارشد القاعده در افغانستان کشته شد/عکس

براساس این گزارش ، این فرمانده القاعده و در این روزها مسئولیت طراحی حملات بهاری طالبان را برعهده داشت و در این رابطه به طالبان طرح و مشاوره می داد.

اداره امنیت ملی افغانستان ادامه داد که ابومحمدالتاجیکی و حمزه مهاجر همچنین برای فراهم کردن سلاح های پیشرفته به گروه طالبان و آموزش نظامی برای این گروه در استان های غزنی، لوگر، زابل کار می کردند.

به گزارش اداره امنیت ملی افغانستان، این افراد که به تازگی از استان غزنی به استان پکتیکا رفته بودند تا تجهیزات برای طالبان فراهم سازند، توسط نیروهای اطلاعاتی شناسایی و در عملیات نیروهای ویژه هدف قرار گرفته و کشته شدند.

بر این اساس ، گروه طالبان با القاعده بر خلاف تعهد خود رابطه نزدیک دارد و از زمان توافقنامه آمریکا با این گروه این سومین عملیات هدفمند نیروهای افغان است که فرماندهان ارشد القاعده را در حال همکاری با طالبان هدف قرار می دهند.

براساس اعلام  اداره امنیت ملی افغانستان، این کشور جایی امنی برای گروه های تروریستی خارجی نیست و این نیروها آنها را در هرگوشه این کشور شناسایی و از بین خواهند برد.