به گزارش برنا؛ سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در برنامه ریزی طرح‌های عملیاتی پلیس استان در نوروز ۱۴۰۰، پیش بینی‌های عملیاتی مناسب در ارتقا نظم و امنیت اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که این رویکرد بازتاب اثربخشی در برخورد با مجرمان و هنجارشکنان به همراه داشته است.

او یکی از مطالبات مردمی را برخورد با سارقان دانست و اضافه کرد: از تاریخ بیست و هشتم اسفندماه و در اجرای طرح نوروزی پلیس استان، تاکنون میزان دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته و در کنار آن نیز میزان کشفیات نسبت به وقوع سرقت‌ها، ۹۴ درصد بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: این دستاوردهای اثربخش و قاطع پلیس در برخورد با سارقان را از جمله بازتاب‌های رویکرد علمی و هوشمندسازی در انجام مأموریت‌ها در پلیس استان خواند و بر تداوم این نگرش در مأموریت‌های آتی پلیس تاکید کرد.

سپهوند به افزایش قابل توجه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: طی این مدت ۴۸۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

او تصریح کرد: در برخورد با قاچاقچیان کالا نیز ۴۱ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شده و این میزان کشفیات نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی به تعداد جانباختگان در سوانح رانندگی در استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی پلیس نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۱۶ نفر در تصادفات درون و برون شهری در استان جان خود را از دست داده اند که این میزان نیز در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.

سپهوند با اشاره به آماده باش و آمادگی برای ارائه هر چه بیشتر خدمات انتظامی خاطر نشان کرد: همان گونه که بارها اطلاع رسانی شده است، تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شهروندان نیز می‌توانند انتقادها، پیشنهادها، شکایت‌ها و پیام‌های قدردانی خود از عملکرد پلیس را از طریق تلفن ۱۹۷ به مسئولان انتظامی منعکس کنند.