شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کرکوک#سامرا#عراق

عراق| هشدار درباره تحرکات خصمانه آمریکا علیه حشد شعبی در مرز با سوریه/ دو رزمنده حشد در سامرا به شهادت رسیدند


عراق| هشدار درباره تحرکات خصمانه آمریکا علیه حشد شعبی در مرز با سوریه/ دو رزمنده حشد در سامرا به شهادت رسیدند

شهادت دو رزمنده حشد شعبی، هشدار درباره تحرکات خصمانه آمریکا علیه حشد شعبی و حمله به نیروهای پیشمرگه در مرز کرکوک و اربیل از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، قصی الانباری مدیر دفتر سازمان بدر در استان الانبار در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه، درباره حمله به واحدهای حشد شعبی در مرز بین عراق و سوریه هشدار داد.

وی با بیان این موضوع گفت: آمریکا در نزدیکی نوار مرزی عراق و سوریه تحرکاتی را انجام می دهد. اما نیروهای حشد شعبی هم این تحرکات را زیر نظر دارند و در مقابل آن واکنش نشان خواهند داد.

الانباری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن هشدار درباره تحرکات ضد امنیتی آمریکا علیه عراق، گفت: حضور حشد شعبی در مرز  با سوریه همچون سوپاپ اطمینانی است که مانع از نفوذ گروه های تروریستی به داخل عراق می شود.

شهادت دو عضو حشد شعبی در صلاح الدین

خبر دیگر از عراق اینکه دو رزمنده حشد شعبی در درگیری با عناصر تروریستی در غرب سامرا به شهادت رسیدند.

سازمان حشد شعبی ضمن اعلام این خبر تاکید کرده است که به اقدامات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داد.

بررسی راههای گسترش روابط عراق و فرانسه

خبر  دیگر اینکه در دیدار سفیر فرانسه با نخست وزیر عراق درباره چارچوب فعالیت شرکت‌های فرانسوی در عراق و ضرورت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های سرمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر شد.

برونو اوپیر سفیر فرانسه در بغداد در دیدار با مصطفی الکاظمی همچنین درباره روابط دوجانبه و راههای گسترش آن رایزنی کردند.

بررسی تحولات اخیر منطقه‌ای، تبادل نقطه نظرها، تاکید بر دیدگاه‌های مشترک برای حل مشکلات و بحران‌های خاورمیانه، استفاده از زبان گفت‌وگو برای رسیدن به راهکارها و رشد روزافزون و نقش محوری عراق در ایجاد آرامش و ثبات برای خاورمیانه از دیگر محورهای مهم این دیدار بود.

خبر دیگر از عراق اینکه یک منبع امنیتی از مورد هدف قرار گرفتن نیروهای پیشمرگه مستقر در مرز کرکوک و اربیل با 3 راکت خبر داد.

سرویس اطلاعاتی عراق نیز از دستگیری دو نفر از عوامل اقدام تروریستی البو دور در استان صلاح الدین خبر داد.

براساس بیانیه ای که در این خصوص منتشر شده است، دو عضو گروه تروریستی که در جنایت البو دور دست داشته اند توسط نیروهای امنیتی عراقی دستگیر شده اند.

گفتنی است در جنایتی که در روستای البو دور رخ داد 7 عضو یک خانواده به قتل رسیدند.

انتهای پیام/