شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نظام بانکی

لزوم توجه به پیشران‌های تولید در سال ۱۴۰۰/ اصلاح نظام بانکی مهمترین گام برای پشتیبانی از تولید است


لزوم توجه به پیشران‌های تولید در سال 1400/ اصلاح نظام بانکی مهمترین گام برای پشتیبانی از تولید است

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به لزوم توجه به پیشران های تولید در سال ۱۴۰۰ گفت: اصلاح نظام بانکی مهمترین گام برای پشتیبانی و مانع زدایی ها در تولید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی، در گفتگویی در خصوص تفاوت کارآفرینی با اشتغالزایی، گفت: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر شعار سال را با موضوع مباحث اقتصادی تعیین کرده اند و امسال نیز بحث تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام شده که امیدوارم تمام ارکان دولتی و بخش خصوصی بتوانند موفقیت های چشمگیری را در این زمینه کسب کنند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در بحث کارآفرینی، توجه به اکوسیستم کارآفرینی است، افزود: اما سوال اصلی این است که آیا در کشور ما بسترهای لازم برای کارآفرینی فراهم است یا خیر؟ زیرا در صورتی که زمینه های لازم برای کارآفرینی فراهم نباشد، اشتغالزایی هم در پی نخواهد داشت.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، با تاکید بر اینکه طبق آمار و ارقام موجود، در حال حاضر بسترهای اجتماعی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه فراهم نیست، ادامه داد: برهمین اساس موضوعی که باید به آن توجه داشته شود، بحث پیشران های اقتصادی است زیرا در حال حاضر زمینه فعالیت برای پیشرفت های اقتصادی فراهم نیست درحالی که بیش از 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور داریم که حدود 3000 واحد از آن ها بیش از 100 نفر پرسنل دارند و به عنوان پیشران لوکوموتیو تولید را به پیش می برد.

وی در ادامه با ذکر مثالی توضیح داد: به عنوان مثال یک شرکت لبنی بزرگ، با همکاری تمامی دامداران خرد، می تواند علاوه بر انواع تولید محصولات لبنی و تامین نیاز بازار، به دنبال صادرات و ارزآوری برای کشور باشد. این درحالی است که این شرکت های بزرگ و پیشران به عنوان سرلوکوموتیو وجود داشته باشند.

غزنوی درباره عوامل مهم در اجرای شفاف حمایت ها و مانع زدایی ها در تولید کشور، نیز توضیح داد: بحث اصلاح نظام پولی و بانکی از حمله موارد مهم در این زمینه است زیرا تا زمانی که نظام بانکی و قوانین مربوط به این بخش اصلاح نشود، شاهد رشد قابل توجهی در صنعت و تولید کشور نخواهیم بود و همواره با مشکلات دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران ادامه داد: به همین دلیل باید به این نکته توجه شود که منابع کشور محدود است و از آنجایی که کشورهایی مثل ترکیه و کرده جنوبی و ... که تجربیات خوبی در زمینه توسعه صنعتی داشته اند، منابع موجود را به صورت یکسان در احتیار تمامی تولیدکنندگان قرار نداده اند در حالی که در کشور ما تمامی تولیدکنندگان به یک میزان ار منابع موجود بهره مند هستند.

انتهای پیام/