شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#قانون اساسی#دوشنبه#رئیس جمهور

اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت از طریق انتخابات در افغانستان باید انجام شود


اشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت از طریق انتخابات در افغانستان باید انجام شود

رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس «قلب آسیا» در شهر دوشنبه اعلام کرد که انتقال قدرت در این کشور با توجه به قانون اساسی باید از طریق انتخابات انجام شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در کنفرانس «قلب آسیا» اعلام کرد که دولت و مردم این کشور خواستار صلح هستند اما گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها، روند صلح را به بن‌بست کشانده است.

وی تاکید کرد که برای رسیدن به توافق صلح باید خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابد و آتش‌بس برقرار شود.

رئیس جمهور افغانستان در این کنفرانس اظهارداشت که انتقال قدرت بر اساس قانون اساسی افغانستان باید از طریق انتخابات انجام شود.

اشرف غنی همچنین درباره مناسبات افغانستان و تاجیکستان گفت که این مناسبات بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

وی افزود: دولت افغانستان آماده است تا در زمینه راه اندازی و عملی شدن پروژه‌های منطقه‌ای همکاری کند و به صلح و ثبات باعزت و پایدار نایل شود.

رئیس جمهور افغانستان پیش از سفر به تاجیکستان نیز با اشاره به طرح‌های صلح افغانستان و احتمال دولت انتقالی گفته بود که اگر حکومتی مورد پذیرش افغان‌ها باشد، هیچ کسی نمی‌تواند از طریق فشار جایگزین آن را تحمیل کند.

طالبان: نسخه دولت انتقالی بحران افغانستان را حل نمی‌کند

این اظهارات در حالی مطرح شده است که آمریکا پیش از این طرح حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان را مطرح کرده است و در نشست ترکیه نیز درباره آن طرف‌های دخیل در مسائل افغانستان درباره آن بحث خواهند کرد.

اشرف غنی چندی قبل در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت موقت و انتقالی با طالبان نیز تصریح کرد: «انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است».

انتهای پیام/.