شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال

محمد پنجعلی:

اسکوچیچ نمی‌داند ما حرفه‌ای نیستیم/ خارجی ها در فوتبال ما تاثیری ندارند چون تفکر ما آماتور است

به گزارش منیبان، محمد پنجعلی در خصوص بازی دوستانه تیم‌ ملی فوتبال ایران و سوریه اظهار داشت: برای اینکه بدانیم بازی سوریه برای ما فایده دارد یا خیر به چند آیتم بستگی دارد. برای مثال باید بررسی کنیم در برنامه کشورمان چند بازی دوستانه در نظر گرفته شده است. اگر فقط یک بازی دوستانه در نظر گرفته شده است انتخاب سوریه به عنوان حریف تمرینی مناسب نیست و می‌شود گفت بازی سمبلیک است، اما اگر سه یا چهار بازی دوستانه داریم و قصد داریم از آسان‌ترین تیم به سمت سخت‌ترین بازی دوستانه حرکت این بازی می‌تواند برای ملی‌پوشان مناسب باشد. در نهایت به شناخت سرمربی و بازیکنان از یکدیگر کمک می‌کند. به نظرم حداقل به سه یا چهار بازی دوستانه نیاز داریم.

وی درباره گلایه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال از امکانات تیم ملی عنوان کرد: فوتبال ما اصلاً حرفه‌ای نیست و اسکوچیچ نمی‌داند ما حرفه‌ای نیستیم. در نهایت سرمربی یا بازیکن خارجی پولش را می‌گیرد و می‌رود و در کارنامه‌اش هدایت تیم ملی ایران ثبت می‌شود، اما فوتبال ایران برای ما باقی می‌ماند. تا زمانی که زیرساخت‌ها اصلاح نشود همیشه این مصیبت‌ها برای فوتبال و تیم ملی وجود دارد.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: باید قبول کنیم از نظر امکانات فوتبالی حتی از کشور‌های حوزه خلیج فارس عقب هستیم، اما از نظر بازیکنان سطح بالایی داریم و استعداد‌های خوبی داریم. اگر برای بازیکنان با استعدادمان زیرساخت و امکانات خوب فراهم نکنیم فوتبال کشورمان هیچ تغییری نمی‌کند. می‌دانید چرا مربیان و بازیکنان خارجی تاثیری ندارند، چون تفکر ما در فوتبال آماتور است. در نهایت باید استعداد با امکانات موفق می‌شود.

پنجعلی افزود: در گذشته به همین تیم سوریه باختیم و با عراق مساوی کردیم. این نشانه این است که باید تفکر خودمان را عوض کنیم و فقط به استعداد فردی بازیکنان تکیه نکنیم. متاسفانه بیشتر شکایت‌ها و پرونده‌های فوتبال آسیا در مجامع جهانی از سوی فوتبال ایران هست. این شکایت‌ها به همراه مشکلات زیرساختی مانند ورزشگاه‌ها را مدیران آسیا به خوبی رصد می‌کنند. از همه بدتر ما هم حرفه‌ای عمل نمی‌کنیم؛ نتیجه‌ همه این موارد باعث از دست رفتن میزبانی فوتبال ایران می‌شود.