«کوروش دستپاک»،  دبیر سازمان جوانان حزب کارگزاران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به اینکه آیا جوانان در عرصه مدیریتی در قرن جدید می توانند موفق باشند، اظهار کرد: این موضوع دو بخش دارد. یک بخش آن مزایای جوان گرایی است که باید حتما این اتفاق بیفتد و یک خون تازه ای است که به رگ های سیستم مدیریتی کشور تزریق می شود. قطعا استفاده از علم روز و ابزارهای نوین در هر علم و تخصصی بهتر است و اینها باید اتفاق بیفتد.

او افزود: جوانان باید از طرف حاکمیت و افرادی که درون سیستم های مدیریتی قرار دارند و این فضا را دارند که افراد مختلف را وارد کرده و از مدیران میانی شروع کنند و افراد را رشد بدهند و به افراد اعتماد کنند، مورد توجه قرار بگیرند. این دو لازم و ملزوم یکدیگرند یعنی جوانان، تخصص، علم، دانش، کارآیی و اثربخشی خود را بالا ببرند و از طرف دیگر شرایط مهیا شود تا به صورت پله پله رشد، ترقی و پیشرفت کنند.

دستپاک خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم خیلی از بزرگانی که در این کشور به عنوان انسانهای کارآمد شناخته و از آنها تعریف می شود، عمده کارآمدی آنها در دوران جوانی  بوده یعنی بخش های مهم کارنامه آنها که قابل استناد است دورانی هست که جوانتر بودند و انرژی و انگیزه بیشتری برای کار داشتند و کارهای آنها ماندگار شده است.

او در ادامه در خصوص تحقق گام دوم نیز خاطرنشان کرد: ما باید از فضاهای شعاری فاصله بگیریم و این مسائل را در عرصه عمل وارد کنیم. 

دستپاک ادامه داد: به نظرم یک مقدار از گزینشی که وجود دارد باید تخصصی تر و علمی تر شود و از این طریق، کارآمدی در همه بخش های اداری تسری پیدا کند. ولی اگر صرفا بر اساس محورهای ایدئولوژیک باشد، ممکن است یکجایی خوب هم باشد و این دو در تضاد هم نیستند ولی توجه به این دو مسئله در اولویت قرار دارد. اولویت ها باید به سمتی برود که گزینش ها، ورود، ارتقای شغلی در سازمان ها و در بخش های مدیریتی بر اساس شایستگی های علمی و تجربی باشد.

این جوان اصلاح طلب تصریح کرد: اگر قرار است گفتمان جدیدی تعریف شود که واقعا کارآمد باشد و بتواند به ایران و به فضای سیاسی و مدیریتی کمک کند، باید ترکیبی از تجربه نسل های قبلی و دانش روز و نوآوری و خلاقیت و ایده های نسل جوان باشد. اینکه نسل جوان بخواهد خود را جدا کند و دیواری بین نسل های جوان و غیر جوان کشیده شود، خروجی خوبی ندارد و نسل های جوان و گذشته باید بتوانند با یکدیگر گفتگو کنند و ائتلاف بوجود بیاورند تا از طریق ائتلاف بین نسلی، مسائل را حل کنند.

او تاکید کرد: کلید حل مسائل اینجاست و اینکه جوانان صرف جوان بودن بخواهند کنار هم قرار بگیرند و کار گفتمانی انجام بدهند، شاید هم خروجی داشته باشد ولی نمی‌توانند در نهایت به موفقیت دست پیدا کنند.

دستپاک در خصوص تعامل جوانان احزاب جریان های مخالف عنوان کرد: حتما نیاز به تعامل وجود دارد. در بسیاری از گروه ها و جریانات سیاسی ممکن است مشکلات، درگیری ها و مسائل منفی که در میان بزرگان وجود دارد، شخصی باشد اما جوانان این مسائل را ندارند. جوانان باید بنشینند و با یکدیگر گفتگو و همکفری کرده و گفتمانشان را حفظ کنند و با یکدیگر به یک اشتراکاتی برسند. بهتر است جوانان با تفکرات مختلف بنشینند و یکدیگر را تحمل کنند؛ حرف ها و نقدهای سازنده به هم وارد کنند و جای دشمنی، هیاهو، جنجال به پا کردن و سرو صدا کردن، همه به فکر ساختن ایران باشیم. 8