شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#جدید

خواسته جدید سوریه از ترکیه و آمریکا+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ گفت: برخی کشورها از شورای امنیت برای سیاسی کردن روند فعالیت های انسانی در سوریه سوء استفاده می کنند و پیامدهای فاجعه بار تحریم های یکجانبه و تحمیلی علیه ملت سوریه را نادیده می گیرند.

وی افزود: شورای امنیت باید از ترکیه بخواهد که نیروهای خود را از سوریه خارج کرده و دست از حمایت از تروریسم در سوریه بردارد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: آمریکا نیز باید به اشغال اراضی سوریه پایان دهد و دست از حمایت از گروه های تروریستی جدایی طلب بردارد و همچنین سرقت منابع ملی سوریه را متوقف کند.

صباغ تاکید کرد: اینکه بخواهند، پیش شرط هایی برای بازسازی سوریه دیکته کنند و خواسته ها مردم سوریه برای رفع تحریم های یکجانبه را نادیده بگیرند و در روند بازگشت آوارگان به سوریه کارشکنی کنند، هیچ وقت شرایط مناسب برای تحقق راه حل سیاسی  و بازگشت امنیت و ثبات به سوریه فراهم نخواهد شد.

وی گفت: گروه‌های تروریستی همچنان مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های انسانی شده و آنها را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگه داشته‌اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اظهار داشت که این کشور بارها نگرانی‌های جدی خود را در مورد سازوکار ارسال کمک ها از طریق مرزی را اعلام کرده به ویژه از این جهت که نقض اصل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و بایستی مرکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در سراسر سوریه دمشق باشد و نه هیچ شهری در کشورهای همسایه.